دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری دو : شما برای مراقبت از قلب‌تان چه می‌کنید؟ برای سلامتی پا چطور؟

کفش

حتما مي‌دانيد كه به «پا» قلب دوم بدن مي‌گويند. بدون پا توانايي انجام كارهاي بسياري از شما گرفته مي‌شود و براي همين است كه به آن قلب دوم مي‌گويند. در خريد كفش پاييزه و زمستاني دقت ‌كنيد.

مهم‌ترين ويژگي يك كفش مناسب پاييزه و زمستانه گرم بودن آن است، به‌ويژه براي كساني كه قبلا دچار آسيب‌ديدگي شده‌اند يا مثلا اگر شكستگي استخوان و انگشت و يا كشيدگي و پارگي تاندون و رباط‌پا دارند مقوله گرم نگه‌داشتن پا در روزهاي سرد سال اهميت زيادي پيدا مي‌كند كه اين امر در گرو جنس و رنگ كفش است. كفش‌هاي چرم و نبوك مي‌توانند در روزهاي سرد سال محافظ گرمايي خوبي براي پا باشند و خيال شما را از يخ نزدن پاهايتان در سرما راحت كنند. در كنار جنس، رنگ كفش هم يكي ديگر از مقولاتي است كه در گرم بودن كفش تأثيرگذار است. استفاده از رنگ‌هاي تيره مثل مشكي، قهوه‌اي، زرشكي و سرمه‌اي باعث جذب نورخورشيد مي‌شود و جنس چرمي كه رنگ تيره دارد تمام گرماي خورشيد را جذب مي‌كند و اينگونه، پاي شما گرماي مطبوعي را حس خواهد كرد. يادتان باشد جنس كفش براي روزهاي باراني و برفي و روزهاي سرد بي‌باران و برف متفاوت است. كفش‌هاي نبوك و مخمل اصلا گزينه‌هاي خوبي براي روزهاي خيس از بارش باران و برف نيستند.

همانطور كه گرم بودن كفش مهم است، راحتي آن هم به همان ميزان اهميت دارد. كفش شيك و زيباي گرمي كه خريده‌ايد اگر راحت نباشد فقط به اين معناست كه شما پول خود را دور ريخته‌ايد. شما قرار است روي زمين خيس و برف و يخي قدم برداريد كه بايد زيره مناسب، اين امكان را براي شما فراهم كند وگرنه نه‌تنها به سختي راه مي‌رويد كه حتي امكان دارد سلامتي‌تان به‌طور خيلي جدي به خطر بيفتد. انتخاب كفش‌هايي با زيره عاج‌دار و شياردار را فراموش نكنيد، اينطوري هم به‌راحتي قدم بر مي‌داريد و هم سلامتي خود را حفظ مي‌كنيد. نيم‌بوت‌هاي عاج‌دار بهترين گزينه‌ براي كفش‌هاي پاييزه هستند.

بهتر است كفش‌هاي بندي بخريد. شايد پوشيدن و بستن و باز كردن آن سخت باشد اما مزيت بندي بودن كفش در اين است كه امكان تنظيم كردن سايز كفش را به‌خود مي‌دهيد كه در كفش‌هاي چسبي و زيپي چنين امكاني را نداريد.
حتما عصر و در پايان روز به خريد برويد.
نوع كف پاي خود را بشناسيد و هنگام خريد به ياد داشته باشيد. اگر كف پاي صاف يا بيش از اندازه گود داريد بهتر است كفشي متناسب با اين ويژگي انتخاب كنيد و استفاده از كفي‌هاي طبي را فراموش نكنيد.
كفش‌هاي دور دوز گزينه‌هاي بهتري نسبت به كفش‌هاي چسبي هستند.

کد خبر 351900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha