همشهری‌آنلاین: یک منبع نظامی در کره جنوبی اعلام کرد ممکن است کره شمالی روزی که مردم آمریکا به پای صندو‌ های رای می روند تا رئیس جمهور جدیدشان را انتخاب کنند، یک فروند موشک بالستیک میان برد شلیک کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این منبع نظامی افزود: ارتش کره جنوبی تحولات در کره شمالی و هرگونه جا به جایی موشک های موسودان را به دقت زیر نظر دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز سه شنبه 18 آبان، برگزار شود و نظرسنجی‌ها از رقابت تنگاتنگ دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه و هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات حکایت دارد.

موشک موسودان یا موشک « بی ام - 35 » یک موشک بالستیک میان برد است که گفته می‌شود حدود سه هزار و 500 کیلومتر برد دارد ، بردی که برای هدف قرار دادن گوام کافی است. بسیاری از تجهیزات و امکانات راهبردی آمریکا در این جزیره مستقر است و واشنگتن با استفاده از این تجهیزات و امکانات می‌تواند در صورت بروز درگیری در شبه جزیره کره، از نیروهای آمریکایی و کره جنوبی دفاع کند.

یک مقام نظامی دیگر که خواست نامش فاش نشود گفت گمانه زنی ها درمورد شلیک احتمالی موشک توسط کره شمالی در آینده‌ای نزدیک پس از آن آغاز شد که کارشناسان کره شمالی اعلام کردند پیونگ یانگ پیامی قاطع برای رئیس‌جمهور بعدی آمریکا ارسال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، او افزود کره شمالی اخیرا هم‌زمان با رویدادهای مهم خارجی اقدام‌هايی تحریک آمیز انجام داده است.

برخی دیگر از مقامات گفتند اگر کره شمالی این بار بتواند در پرتاب این موشک موفق شود، نشانه‌ای از افزایش توانایی هسته‌ای و موشکی دور برد پیونگ یانگ خواهد بود و قدرت چانه زنی کره شمالی را در مذاکرات احتمالی آینده افزایش خواهد داد.

نیروهای آمریکایی و کره جنوبی مستقر در شبه جزیره کره گفتند از هرگونه منابع و امکانات موجود برای نظارت دقیق بر جا به جایی موشک ها در کره شمالی استفاده خواهند کرد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد یک فروند موشک موسودان را نزدیک منطقه «کاسونگ» در استان «پیونگان» شناسایی کرده است، منطقه‌ای که کره شمالی 20 اکتبر(29 مهر) یک فروند موشک موسودان را از آنجا شلیک کرد.

موشک موسودان کره شمالی می‌تواند علاوه بر گوام تهدیدی برای پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن و کره جنوبی نيز باشد. گفته می‌شود موشک موسودان قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است.

کد خبر 351890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha