در آستانه بررسی رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مدیرکل برنامه و بودجه این وزارتخانه اظهار امیدواری کرد تا ۱۵ آذرماه کلیه معوقات بازنشستگان فرهنگی به‌صورت کامل و یکجا پرداخت شود.

معلم و مدرسه

منصور مجاوري با اشاره به مصوبه اخير هيأت وزيران و اجازه انتشار اوراق به آموزش و پرورش به‌منظور تأمين اعتبارات مربوطه در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا گفت: «فرايند پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان فرهنگي در سال‌هاي ۹۳ و ۹۴ از سال گذشته شروع شد و موفق شديم بخش اعظم پاداش پايان خدمت بازنشستگان در سال ۹۳ را اسفندماه سال گذشته بپردازيم و حدود ۱۰درصد باقي‌مانده نيز با تخصيص اعتبار دولت اوايل مهرماه جاري تسويه شد.

براي پرداخت پاداش بازنشستگان سال۹۴، رديف اعتباري ويژه‌اي در بودجه۹۵ درنظر گرفته و بنا شد سازمان مديريت از طريق روش‌هاي تأمين اعتبار خود اقدام كند.»

وي با بيان اينكه انتشار اوراق يك روش تأمين منابع مالي و سرمايه‌اي است، افزود: «منتظر هستيم تا امروز مصوبه يادشده به‌صورت كتبي در اختيار ما قرار بگيرد تا بتوانيم فرايندهاي لازم را به كمك دستگاه‌هاي مرتبط ازجمله بانك عامل، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه شروع كنيم و در اسرع وقت نسبت به تأمين منابع مالي پاداش پايان خدمت فرهنگيان اقدام كنيم.اين اعتبارات يكجا تأمين و به‌صورت كامل واريز خواهد شد.»

به گفته مجاوري سازمان مديريت بايد موضوع را به وزارت اقتصاد و آموزش‌وپرورش ابلاغ و وزارت آموزش‌وپرورش به‌عنوان استفاده‌كننده اوراق، اوراق منتشره وزارت اقتصاد را از طريق بانك عامل دريافت كند.پس از آن كليه اوراق از طريق شركت‌هاي تأمين سرمايه تبديل به پول مي‌شود و منابع مالي مربوط در اختيار وزارت آموزش و پرورش قرار مي‌گيرد. با همه اينها مديركل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش وعده داده از زمان صدور مجوز، كل اين فرايند يك‌ماه به طول مي‌انجامد كه تا ۱۵ آذر كل معوقات بازنشستگان پرداخت مي‌شود و بدون استثنا تمامي بدهي بازنشستگان به‌حساب آنها واريز خواهد شد.

اين وعده در حالي است كه پرداخت پاداش فقط ۳۰ هزار بازنشسته سال۹۴، 2هزارميليارد تومان بار مالي دارد و البته 3هزار بازنشسته سال 93 نيز هنوز پاداش‌شان را دريافت نكرده‌اند.اين در حالي است كه فرهنگيان در آستانه بازنشستگي در سال95 نيز نگران تكرار چنين تأخيري در مورد خودشان هستند.

  • اولويت پرداخت‌ها كدامند؟

درصورت تحقق اين وعده آموزش‌و‌پرورش، 4هزار ميليارد تومان به آموزش و پرورش تعلق مي‌گيرد.قرار است هزار ميليارد تومان صرف تسويه بدهي اين وزارتخانه با بانك بابت پرداخت پاداش پايان خدمت سال۹۳ شود. همين مقدار نيز به مطالبات متفرقه اعم از مرخصي، حق سنوات، فوت و ازدواج، كسورات ارفاقي فرهنگيان آموزش و پرورش استثنايي، جانبازان و... تعلق خواهد گرفت.

کد خبر 351241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha