همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره آخرین وضعیت استیضاح وزیر علوم، به انتشار عکس سرکرده منافقین توسط انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف اشاره کرد و گفت: وزیر باید حداقل رئیس دانشگاه صنعتی شریف را عزل می‌کرد.

محمد فرهادی در مجلس

به گزارش مهر، محمدمهدی زاهدی در خصوص آخرین وضعیت استیضاح محمد فرهادي وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استیضاح وزیر علوم هفته گذشته به هیات رئیسه مجلس شوراي اسلامي ارجاع داده شده و هیات رئیسه مجلس بنا به آیین‌نامه داخلی مجلس اگر تعداد استیضاح‌کنندگان به کمتر از ۱۰ نفر برسد، می‌تواند این موضوع را منتفی کند.

وی ادامه داد: اما اگر تعداد امضاءکنندگان بیشتر از ۱۰ نفر باشد، باید در اولین جلسه علنی مجلس، اعلام وصول کند، هفته گذشته مجلس اعلام وصول نکرد، اگر این عدم اعلام وصول به دلیل کاهش تعداد استیضاح‌کنندگان باشد، قانونی است؛ اما اگر تعداد امضاءها بیشتر از ۱۰ امضاء بوده و مجلس اعلام وصول نکرده باشد، هیات رئیسه مجلس کار خلاف قانون انجام داده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره انتشار عکس سرکرده منافقین توسط انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف نیز افزود: حداقل انتظار ما این بود که وزیر علوم، رئیس دانشگاه صنعتی شریف را به خاطر این موضوع عزل می‌کرد.

وی ادامه داد: باید با تمام افرادی که این سناریو را پیاده کردند، برخورد جدی صوت می‌گرفت، متاسفانه می‌بینیم نسبت به مسایل نظام و انقلاب، نسبت به جنایات منافقین که هزاران نفر در این کشور توسط آنها ترور شده‌اند، بی‌تفاوت بوده و تنها اقدامی که صورت گرفت تعطیلی کانون فارغ‌التحصیلان بود. آیا این پاسخ خون شهدا است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد وزارت علوم جای بسی تاسف و تعجب دارد که تا این حد نسبت به مسایل انقلاب، نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون شهدا بی‌تفاوت است و ما واقعا متاسفیم.

کد خبر 349050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha