وقتی زورگیرافغانی با تهدید چاقو موبایل گران‌قیمت جوانی را دزدید، نمی‌دانست که مالباخته‌ برای به‌دام انداختن او و انتقامجویی نقشه عجیبی کشیده است.

متهم

ماجرا از اين قرار بود كه چند روز پيش پسر جواني به نام شايان براي تفريح به پاركي در شرق تهران رفت. او منتظر يكي از دوستانش بود و چون از ساعت قرارشان گذشته بود موبايلش را از جيبش بيرون آورد تا با او تماس بگيرد. اما ناگهان دو جوان افغان به سمت او حمله‌ور شدند. آنها با تهديد از شايان خواستند تا موبايلش را در اختيارشان قرار دهد اما او مقاومت كرد.

در همين هنگام يكي از زورگيران چاقويي روي گلوي شايان گذاشت و تهديد كرد اگر مقاومت كند او را به قتل مي‌رساند. پسرجوان چاره‌اي جز تسليم شدن نديد و از ترس جانش موبايل گران‌قيمتش را در اختيار دزدان مسلح قرار داد و آنها فرار كردند.پس از اين سرقت بود كه مالباخته به جاي شكايت و كمك خواستن از پليس، تصميم گرفت خودش نقشه‌اي بكشد تا موبايلش را از چنگ دزدان دربياورد.

  • دوستي با سارقان

شايان وقتي به خانه رسيد موبايل برادرش را گرفت و سيم كارتي داخل آن قرار داد. پس از آن برنامه بي‌تاك را روي گوشي نصب كرد و عكس دختري را در پروفايلش قرار داد. مرحله بعد اين بود كه از طريق بي‌تاك پيامي براي موبايل خودش كه در اختيار دزدان افغان بود بفرستد تا در نقش دختري به نام دنيا آنها را فريب بدهد.

با ارسال نخستين پيام، نقشه‌اش گرفت. چون مردسارق به محض ديدن پيامي از سوي دختري جوان، وارد برنامه شد و چت‌ها را پاسخ داد، غافل از اينكه طرف مقابل همان صاحب گوشي است كه سناريوي انتقامجويي طراحي كرده بود. شايان كه با عكس پروفايل دخترانه خود را دنيا جا زده بود مدام براي جوان افغان در بي‌تاك پيام مي‌فرستاد و ارتباط آنها ادامه داشت تا اينكه پس از گذشت چند روز قرار گذاشتند همديگر را ببينند.

  • گروگانگيري

محل قرار دنيا و جوان افغان پاركي در شمال تهران بود. شايان كه منتظر اين لحظه بود، موضوع را با دو نفر از دوستانش درميان گذاشت و هر 3راهي محل قرار شدند. آن طرف، جوان افغان كه آن روز مجبور بود به سر كار برود از پسرعمويش حفيظ كه شباهت زيادي به او داشت خواست تا به محل قرار برود. حفيظ هم پذيرفت و بي‌خبر از همه‌‌چيز سر قرار حاضر شد. به محض حضور او در محل، شايان و دوستانش با معرفي خود به‌عنوان مأمور او را ربودند. آنها از جوان افغان خواستند كه موبايل و پول‌هايش را به آنها بدهد و حفيظ به دستورشان عمل كرد و موبايلش را در اختيار شايان قرار داد اما گوشي خودش نبود.

شايان كه تصور مي‌كرد حفيظ همان فردي است كه از او زورگيري كرده بود با دوستانش وي را به محلي خلوت بردند و با تهديد از او خواستند با خانواده‌اش تماس بگيرد و درخواست 2ميليون تومان پول در ازاي آزادي‌اش كند.جوان افغان از ترس جانش با بستگانش تماس گرفت و درخواست پول كرد. آنها هم وقتي با تهديدهاي آدم‌ربايان روبه‌رو شدند بلافاصله پول را به‌حساب شايان واريز كردند اما اين پايان ماجرا نبود چرا كه بستگان حفيظ همزمان با پليس تماس گرفتند و خبر از ربوده شدن جوان افغان دادند. آنها حدس مي‌زدند كه حفيظ توسط تبهكاراني ربوده شده كه با گروگان گرفتن مهاجران غيرقانوني دست به اخاذي از خانواده‌هاي آنها مي‌زنند.

  • دستگيري در پارك

به‌دنبال گزارش ماجراي گروگانگيري به پليس، تيمي از مأموران وارد عمل شدند و با بررسي‌هاي انجام شده، پاتوق آدم‌ربايان را در يكي از پارك‌ها شناسايي كردند. آنها با محاصره اين محل موفق شدند شايان و دو همدستش را دستگير كنند. هرسه متهم براي انجام تحقيقات به شعبه چهارم دادسراي امور جنايي تهران منتقل شدند و وقتي پيش روي قاضي آرش سيفي قرار گرفتند به آدم‌ربايي در پوشش مأمور و باج‌گيري اقرار كردند.

شايان سردسته باند گفت: وقتي جوان افغان موبايلم را سرقت كرد، نقشه كشيدم تا هرطور شده موبايلم را پس بگيرم، چون تصور مي‌كردم اگر شكايت كنم، بايد مدام براي پيگيري شكايت در اداره پليس و دادسرا باشم و احتمال دارد حتي موبايلم هم پيدا نشود. همين شد كه خودم دست به‌كار شدم اما در نهايت گير افتادم.به گزارش همشهري، 3متهم با قرار قانوني در اختيار مأموران پليس آگاهي تهران قرار گرفتند و تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

کد خبر 348820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha