مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از اجرای الصاق کد ملک روی پلاک‌های آبی شناسایی املاک و مستغلات شهر تهران با هدف به‌روزرسانی و مکان محور کردن اطلاعات شهرداری تهران خبر داد.

الصاق کد ملک بر پلاک آبی املاک تهران

طرح سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1395در شهر تهران كه از سوم مهرماه به‌صورت خوداظهاري اينترنتي شروع شده، از 24مهرماه هم با مراجعه حضوري مأموران به در منازل انجام مي‌شود. اين طرح درپي تفاهم شهرداري تهران با مركز آمار ايران، در اين دوره با مشاركت جدي شهرداري صورت مي‌گيرد و اينطور كه ناصر اماني اعلام كرده برچسب كد ملك نيز در قالب طرح روي پلاك آبي املاك شهر تهران چسبانده مي‌شود. به گفته وي البته آغاز الصاق كد ملك از ابتداي مهرماه اجرا شده است. اماني با بيان اينكه با رايزني‌هاي صورت گرفته با مركز آمار ايران، اين مركز فيلدي به فرم‌‌هاي سرشماري در شهر تهران به نام كد شناسايي ملك افزوده است، گفت: بدين‌ترتيب اطلاعات آماري داراي كليد مشترك بين اطلاعات سرشماري و نقشه شهر تهران مي‌شود. معاون شهردار تهران افزود: با توجه به اينكه شهرداري تهران وظيفه الصاق و تكميل كدهاي شناسايي ملك روي پلاك‌هاي آبي ساختمان‌ها را برعهده دارد، در قدم اول، سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات حدود يك ميليون برچسب ويژه كد ملك را براي الصاق به پلاك‌هاي آبي تهيه و چاپ كرده است. وي اضافه كرد كه پس از اين براي راهنمايي مجريان پروژه، 7هزار شيت نقشه در قطع A4براي 33هزار و 800بلوك شهري به همراه كد ملك توليد شده است.

  • اهميت همكاري مالكان

در طرح سرشماري نفوس و مسكن، به پيشنهاد شهرداري تهران با همكاري سراي محله‌هاي تهران نسبت به نام‌نويسي از پرسشگران محله براي سرشماري سال 95اقدام شد؛ به‌نحوي كه اين پرسشگران با توجه به آشنايي‌اي كه با سطح محله خود دارند، مي‌توانند اطلاعات را به‌صورت دقيق‌تر برداشت و در فرم‌هاي آماري ثبت كنند. در اين بين مؤسسه فناوران شهر از طريق دفاتر خدمات الكترونيك شهر موظف شد نسبت به الصاق كدها پيش از آغاز سرشماري حضوري اقدام كند. به گفته معاون برنامه‌ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران اين الصاق كد ملك با هدف مكان‌محور كردن اطلاعات، اصلاح و به روزرساني كدهاي شناسايي (كد نوسازي) مندرج بر پلاك‌هاي املاك و بهره‌برداري از آن در سرشماري عمومي نفوس و مسكن انجام مي‌شود.

ناصر اماني همچنين اعلام كرد: نصب كدهاي شناسايي جديد بايد پيش از آغاز مرحله دوم يا به‌عبارتي 24مهرماه پايان پذيرفته باشد. به همين منظور وي از تمام مالكان املاك درخواست كرد با مأموران مربوطه همكاري لازم را به‌عمل آورند و نظرات و پيشنهادهاي خود را از طريق سامانه 137به شهرداري تهران منعكس كنند.

  • طرحي براي به روز شدن اطلاعات شهري

در طرح سرشماري امسال، پايتخت به 5بخش تقسيم و مديريت اجرايي انجام سرشماري در هريك از اين بخش‌ها به شهرداري تهران سپرده شده است. پشتيباني فني آن نيز از طريق نيروهاي مركز آمار ايران و سازمان مديريت استان تهران تأمين مي‌شود. مركز آمار ايران به‌عنوان متولي آمار كشور، هر ده سال يك‌بار سرشماري را در كل كشور انجام مي‌دهد كه از سال 85تا امسال اين اتفاق به‌صورت 5ساله افتاده است. در دوره‌هاي پيشين با توجه به اينكه اطلاعات مركز آمار در سطح بلوك‌هاي آماري سطح تهران بود و عموما مبتني بر نقشه‌هاي جغرافيايي سازمان نقشه‌برداري كشور تهيه مي‌شد، تفاوت‌هايي در اطلاعات مركز آمار با اطلاعات شهرداري تهران ايجاد مي‌شد. يكي از مهم‌ترين دلايل اين اتفاق، به‌روز نبودن اين نقشه‌ها و وجود فاصله چندساله با وضعيت موجود شهر بود. از سوي ديگر شهرداري تهران براي برنامه‌ريزي‌هاي شهري خود به اطلاعات دقيقي در سطح پارسل نياز داشت؛ به‌ويژه براي فوريت‌هاي خدمات شهري همچون خدمات آتش‌نشاني. بر اين اساس تصميم گرفته شده تا در اين دوره شهرداري، بخش اصلي اجراي سرشماري را برعهده بگيرد.

کد خبر 348456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha