اعضای شورای شهر تهران در جلسه دیروز خود، پس از بررسی کوتاه‌مدت به ابقای کمیسیون‌های شش‌گانه این نهاد برای چهارمین سال از دوره چهارم رأی مثبت دادند.

البته در اين بين مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه زمان انتخابات كميسيون‌هاي شورا مهر‌ماه بوده، گفت: اين موضوع مطرح شد اما هيچ‌گونه پيشنهاد افزايش يا كاهش تعداد كميسيون‌ها به دفتر هيأت رئيسه وصول نشد. وي در ادامه موضوع ابقاي كميسيون‌هاي شش‌گانه شورا را به رأي گذاشت كه با اكثريت آراي حاضر در جلسه به تصويب رسيد.

همچنين در اين جلسه لايحه «معرفي 2نفر از مسئولان شهرداري تهران به‌منظور عضويت در كميسيون موضوع ماده 14آيين‌نامه معاملات شهرداري تهران (كميسيون مناقصه)» مورد بررسي قرار گرفت و 2نفر از معاونان شهرداري، ناصر اماني، معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري و نيز تشكري هاشمي، معاون توسعه منابع انساني براي عضويت در كميسيون مذكور انتخاب شدند. ‌

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران هم روز گذشته از آغاز بررسي گزارش حسابرسي از مناطق شهرداري تهران در سال مالي منتهي به 92خبر داد. اينطور كه عليرضا دبير در دويست و نود و چهارمين جلسه شوراي شهر تهران گفت گزارش چهار منطقه، 10، 13، 15و 16شهرداري تهران ارائه شده است.

دبير با اشاره به گزارش حسابرسي از منطقه 10اظهار داشت: يكي از نكات قابل توجهي كه حسابرس رسمي شورا به آن اشاره داشته ‌ مربوط به سرمايه‌گذاري‌ها و مشاركت‌هايي است كه منطقه در آنها دخيل بوده كه با وجود اينكه سال اتمام قراردادها از سال 91تا 24‌ماه بعد از آن بوده اما تاكنون به اتمام نرسيده‌اند. به گفته وي همچنين در بند ديگر آمده است كه تكليف بدهي‌هاي سازمان نوسازي بابت عوارض ساختمان‌هاي نواب كه حدود 87ميليارد تومان است، مشخص نيست.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا در ادامه به گزارش حسابرسي از مناطق 13و15اشاره كرد و افزود: در منطقه 13هنوز تكليف جايگاه سوخت CNG شهيد دوران مشخص نيست. وي اضافه كرد كه در منطقه 15نيز در بخش بررسي پروژه‌هاي مشاركتي و سرمايه‌گذاري منطقه گزارشي به مؤسسه حسابرسي ارائه نشده است. دبير در ادامه به گزارش حسابرسي از منطقه 16شهرداري تهران اشاره كرد و افزود: در اين منطقه هم همچون ساير مناطق حسابرسي شده در بخش سرمايه‌گذاري‌ها و مشاركت‌هاي شهرداري منطقه اطلاعاتي به مؤسسه ارائه نشده است.

ديروز احمد دنيامالي، رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران هم پيش از ورود به دستورات جلسه، درخصوص فضاي شكل‌گرفته اخير عليه مديريت شهري صحبت كرد. وي با بيان اينكه اين فضا به ضرر كل شوراي شهر است، گفت: اگر هرچه زودتر تدبيري براي آن انديشيده نشود زحمات سه سال و نيمه شوراي شهر تهران زير سؤال مي‌رود. وي تأكيد كرد كه براي جلوگيري از گسترش اين فضا نياز به مهرباني و همگرايي بيشتري در شوراي شهر تهران احساس مي‌شود. اين موضوع باعث شد تا احمد حكيمي‌پور و مهدي چمران نيز مسائل را مطرح كنند.

حكيمي‌پور گفت: 2طرح يك فوريتي و عادي براي رسيدگي به فضاي ايجاد شده عليه شوراي شهر تهران به تصويب رسيد كه بايد هرچه سريع‌تر به اجرا در بيايد. وي اظهار داشت: شوراي شهر تهران براساس وظيفه‌اي كه دارد بايد به اين موضوع ورود كند. پس از اين چمران هم در پاسخ به‌ حكيمي‌پور عنوان كرد كه اين موضوع براي اعلام نظر به كميسيون‌ها ارسال شده است كه هنوز هيچ جوابي به هيأت رئيسه داده نشده است. به گفته وي بر همين اساس نامه مجددي به كميسيون ارسال مي‌شود تا هرچه سريع‌تر اين پاسخ داده شود.

جدول

کد خبر 348299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha