‌کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران نهضت احیا و نگهداری بناهای تاریخی و دارای ارزش معماری شهر تهران را راه‌اندازی می‌کند.

شورای شهر

در مراسم تقدير از متوليان بناهاي تاريخي كه در ساختمان تاريخي ارباب گيو (پژوهشكده فرهنگ و معماري) برگزار شده بود احمد حكيمي‌پور عضو شوراي شهر تهران گفت: از آنجاكه حفظ و نگهداري از آثار ميراثي ازجمله محورهاي مهم كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران است، همكاري‌هاي خوبي بين شورا، شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي برقرار كرديم و تصميم گرفتيم ماهانه از بناهايي كه به ثبت رسيدند و بعد از ثبت در فهرست آثار ملي به خوبي نگهداري مي‌شوند و كاربري با ماهيت بنا همخواني داشته باشد بازديد به عمل آوريم و از دست‌اندركاران آنها تقدير كنيم تا مشوقي براي حفظ اين بناها در شهر تهران باشد. حكيمي‌پور كه رياست كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران را برعهده دارد از رويكرد خوب مديريت شهري در جهت تملك، نگهداري و بهره‌برداري از اين بناها در تهران تقدير كرد. وي همچنين از تصويب يك فوريت طرح شناسايي و مرمت بافت‌هاي تاريخي و ميراثي شهر تهران خبر داد و گفت: براساس اين طرح شهرداري تهران موظف مي‌شود طرحي جامع تهيه كند كه براساس آن ضمن شناسايي همه بافت‌هاي فرهنگي، تاريخي و ميراثي تهران هماهنگي‌هاي لازم بين دستگاه‌هاي مسئول براي حمايت از اين بافت‌ها تقويت شود. وي افزود: هم‌اكنون هماهنگي‌هايي بين دستگاه‌هاي مرتبط با اين امر مانند شهرداري، شوراي شهر، اوقاف و ميراث فرهنگي وجود دارد اما كميته حفظ ميراث فرهنگي در شوراي شهر تلاش مي‌كند با برداشتن گام‌هاي عملي اين هماهنگي‌ها و پشتيباني‌ها افزايش پيدا كند.

بنابراين گزارش، اين طرح با قيد يك فوريت اعلام وصول شده و هم‌اكنون در اختيار كميسيون‌هاست و ظرف يكي دو هفته آينده در صحن شورا به رأي‌گيري گذاشته مي‌شود. حكيمي‌پور اين طرح را اقدامي عملي براي پشتيباني و حمايت علمي و عملي براي شناسايي، مرمت و احياي بافت‌هاي تاريخي و ميراثي پايتخت عنوان كرد و افزود: در اين طرح بهره‌برداري مناسب ديگر اقدامي است كه مي‌تواند به حفظ اين ابنيه تاريخي كمك قابل توجهي كند.

 

کد خبر 346694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha