همشهری آنلاین: رئیس جمهوری با بیان اینکه کشور بیش از گذشته آمده جذب گردشگر است از ۵ اصل برای تحقق این موضوع نام برد.

روحانی

به گزارش ايرنا، روحاني كه دوشنبه 5 مهر، در مراسم بزرگداشت روز گردشگري سخن مي‌گفت، با بيان اينكه شرایط سیاسی امروز کشور، بیش از گذشته برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری آماده است، گفت؛ توجه به این شاه کلید توسعه به سود اقتصاد، فرهنگ، سیاست داخلی و خارجی است.

رئیس جمهوری یکی از راه‌هایی را که می‌توان رفاه مردم را افزایش و اشتغال و ‏خوداتکایی در محصولات را تقویت کرد؛ توسعه صنعت گردشگری دانست و تاکید کرد که توسعه صنعت گردشگری جایگاه ایران در منطقه و جهان را آن طور که در شأن ملت ‏ایران است، می‌تواند ارتقاء دهد.‏

رئیس جمهوری با بيان اينكه صنعت گردشگری ابعاد مختلف و فراوانی که دارد، اظهار داشت كه اين صنعت می‌تواند یکی از ‏راه‌های اشتغال زایی سریع برای جوانان باشد.‏

روحانی در ادامه افزود، دفع ایران هراسی دارای ارتباط مستقیم با جذب گردشگر دارد و اگر نتوانیم به توطئه ایران هراسی غلبه کنیم، بدون تردید در جذب گردشگر هم موفق نخواهیم بود.

رئیس دولت در ادامه از 5 اصل برای توسعه صنعت گردشگری نام برد:

1- اولین اصل، مسأله فرهنگی است، باید توجه داشت که با طبیعت زیبا و آثار تاریخی دوره گذشته نمی‌توان گردشگر جذب کرد. یکی از شرایط لازم برای جذب گردشگر وجود فرهنگ لازم در این زمینه است.

گردشگر به کشوری وارد می‌شود که با چهره گشاده آن کشور روبه رو باشد و در آن جامعه تحمل فرهنگی بالا بوده و اخلاق به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه باشد. خوشبختانه در کشور ما همه آنهایی که به ایران سفر کرده‌اند در خاطرات خود یکی از نکات مهم را میهمان نوازی و اخلاق مهربانانه مردم ایران ذکر کرده‌اند.

2-سیاست خارجی فعال. سیاست خارجی یک دولت و نحوه ارتباط آن با کشورهای مختلف از پایه‌های اساسی جذب گردشگر است و اگر شرایط سیاست خارجی کشورمان در جهان نامطلوب باشد و نتوانیم به توطئه ایران هراسی غلبه کنیم، بدون تردید در جذب گردشگر هم موفق نخواهیم بود.

رئیس جمهوری یکی از افتخارات دولت یازدهم را غلبه بر ایران هراسی در جهان دانست و گفت: امروز چهره ایران با چند سال پیش به طور کامل متفاوت است و یکی از آثار مهم برجام، مقابله با ایران هراسی و شکستن آن بوده است.

3- مسأله اقتصاد. گردشگر برای سفر به یک کشور هزینه‌های مادی آن را محاسبه می‌کند و لذا هر مقدار هزینه سفر به کشوری کمتر باشد، آن کشور جاذبه بیشتری خواهد داشت.

کشوری که هر روز با افزایش تورم مواجه باشد، گردشگر نمی‌تواند به درستی محاسبه و برنامه‌ریزی کند، لذا یکی از سیاست‌های اصولی دولت یازدهم کاهش رشد تورم بوده است.

امروز از تورم سالانه بالای 40 درصد به حدود 8 درصد رسیده‌ایم و تورم نقطه به نقطه نیز از 45 درصد به 7 درصد رسیده است، بنابراین مسیر تورم کاهنده است و باید این مسیر دنبال شود.

امروز وقتی یک گردشگر هزینه سفر به ایران را محاسبه می‌کند، دغدغه‌ای برای سفر به ایران ندارد و می‌تواند به درستی برنامه‌ریزی کند.

4- تقویت زیرساخت‌های صنعت گردشگری.  فضای مجازی و اینترنت از لازمه‌های جذب گردشگر است و تلاش دولت این است که شبکه ملی اطلاعات و اینترنت را به میزانی توسعه دهد که سراسر ایران و حتی روستاها بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند. همچنین حمل و نقل ریلی، هوایی و هتل‌ها نیز از لازمه های دیگر توسعه این صنعت است.

5- حل و فصل مسائل بانکی. دولت اکنون در حل و فصل مسائل بانکی در جهان گام‌های خوبی برداشته و یکی از محورهای مذاکراتی دولت با سران سایر کشورها مسأله بانکی است.

دولت در سه سال گذشته اقدامات خوبی در صنعت گردشگری داشته است، شمار 4 میلیون و 700 هزار گردشگر خارجی در سال 91، به 5 میلیون و 200 هزار نفر در سال گذشته افزایش یافته است که در واقع رشد 10 درصدی در سال را نشان می‌دهد.
و نکته آخر اینکه دین مبین اسلام بر سیر و سفر تاکید کرده و گردشگری را یک اصل لازم برای کسب علم، دانش و رونق اقتصادی می داند.
این را نیز نباید فراموش کنیم «گردشگر به کشوری می‌رود که تحمل فرهنگی در آن بالا باشد.»

کد خبر 347701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha