همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ایران با توسعه آموزش عالی در دهه اخیر توانسته در بین ۱۰ کشور اول دنیا در این حوزه قرار گیرد، افزود: ایران تا پنج سال آینده در جایگاه پنجم از لحاظ جمعیت شاغل به تحصیل قرار خواهد گرفت.

آموزش عالی

به گزارش ایرنا، محمد طهرانچی در مراسم استقبال از دانشجویان ارشد ورودی جدید، با اشاره به جایگاه موفق دانشگاه شهید بهشتی در میان 13 دانشگاه سطح یک کشور، افزود: با تدوین برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های کلان، اکنون در مقطع کارشناسی ارشد دو برابر مقطع کارشناسی، دانشجو پذیرش شده است.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان ورودی سال 1395، گفت: تعداد دانشجویان كارشناسي ارشد پذیرفته شده 3 هزار و 400 نفر و تعداد دانشجویان کارشناسی مورد پذیرش 1700 نفر است که البته در کنار اینها نزدیک به 500 دانشجوی دکتری نیز جذب شده است.

طهرانچی با اشاره به نقش و رسالت دانشگاه‌ها تاکید کرد: دانشگاه سازمانی هوشمند است که با درک تحولات اجتماع، باید پاسخ بهنگامی برای مسائل اجتماعی داشته باشد.

وی با تاکید بر گذر از دانشگاه آموزشی به سمت دانشگاه نوآور، گفت: با بررسی تحولات جهانی آموزش عالی، تحولات اجتماعی ایران و نظام علم و فناوری ملی به این نتیجه رسیدیم که باید دانشگاه را به سمت‌وسوی جدید ببریم. این الگوی جدید باید پاسخگوی وضعیت کنونی کشور و منشاء امید در بین جوانان علاقه مند به تحصیل برای داشتن آینده‌ای بهتر باشد.

طهرانچی افزود: تحولات جهانی، چهره آموزش عالی را در سطح جهان متحول کرده، تغییر نقش دولت در پشتیبانی از دانشگاه‌ها، تغییر در الگوی تولید دانش و فناوری و تغییر در دانش بواسطه همگرایی علم و فناوری از جمله این تحولات است.

رئیس دانشگاه شهيدبهشتي با اشاره به تغییر نقش دولت در پشتیبانی از دانشگاه‌ها، تصریح کرد: تحولات جهانی آموزش عالی، حمایت دولت‌ها از دانشگاه‌ها را به کمترین حد خود رسانده است.

وی با اشاره به روند کاهش تکیه دانشگاه به منابع دولتی، گفت: در بودجه سال 95 دانشگاه شهیدبهشتی، دولت 140 میلیارد تومان به این دانشگاه پرداخت می‌کند و دانشگاه نیز باید 126 میلیارد تومان درآمد اختصاصی کسب کند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر برنامه‌محور کردن پژوهش در دانشگاه، افزود: راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی، راه‌اندازی پایگاه نشر دانش، اخذ مجوز احداث پارک علم و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی و تاسیس شرکت «هوشمند اول بهشتی» از جمله برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

کد خبر 347435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha