قیمت اوراق مسکن، این روزها خلاف روند کاهشی نرخ تسهیلات گام برمی‌دارد و قدرت خرید مردم را هر روز کمتر کرده است.

ساخت و ساز مسکن

به گزارش خانه ملت، اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن بانك مسكن از آبان‌ماه 89به‌منظور جلوگيري از واسطه‌گري در خريد و فروش اوراق استفاده از تسهيلات مسكن و ايجاد تمركز در نقل و انتقال آنها وارد فرابورس شد اما اكنون كه بازار مسكن با رونق ارائه تسهيلات، تمايل به برقراري تعادل عرضه و تقاضا دارد با رشد قيمت اوراق نتوانسته به اين مهم جامه عمل بپوشاند.

  • رويكرد بانك مسكن بايد تغيير كند

رضايي كوچي ادامه داد: بانك مسكن بايد از فكر جذب سود بيشتر خارج شود و با رويكري بهتر در مسير خانه‌داركردن مردم گام بردارد. رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي به خانه ملت گفت: بانك مسكن به‌عنوان بانكي دولتي بايد نگاهي به سمت و سوي توانمندسازي اقشار نيازمند و ضعيف جامعه در تأمين مسكن داشته باشد.

وي با بيان اينكه پيشنهاد شده كه اصلاح اساسنامه بانك مسكن با هدف اينكه متولي اين حوزه، وزارت راه و شهرسازي باشد،‌گفت: هم‌اكنون بانك مسكن درخصوص تزريق منابع به‌عنوان تسهيلات مسكن هيچ تبعيتي از وزارت راه و شهرسازي ندارد. اين نماينده مردم در مجلس دهم يادآور شد: بانك مسكن به جاي اينكه بانكي سرمايه‌اي باشد بايد به بانكي توسعه‌اي بدل شود تا به اين ترتيب رشد بازار مسكن را شاهد باشيم.

  • ‌رشد قيمت اوراق مسكن، ركود بازار را تشديد مي‌كند

هادي قوامي، با بيان اينكه بانك مسكن و تسهيلات آن در مقطع خاص مي‌توانست بازار را تحت‌تأثير قرار دهد، گفت: زماني تسهيلات مسكن مي‌تواند به خروج بازار از ركود منجر شود كه بيش از 40درصد هزينه خريد را پوشش دهد. اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينكه نرخ تسهيلات مسكن نيز يكي از دغدغه‌هاي متقاضيان دريافت وام بوده است، تصريح كرد: با كاهش نرخ سود بانكي در ماه‌هاي اخير اين دغدغه رفع شده اما جاي خود را به گراني اوراق مسكن داده است.

  • بانك مسكن ورود جدي‌تري به تسهيلات‌دهي داشته باشد

رحيم زارع يكي ديگر از نمايندگان مجلس هم، با تأكيد براينكه بايد بانك مسكن به‌عنوان بانكي دولتي و تخصصي در راستاي تأمين مسكن اقشار متقاضي ورود داشته باشد، گفت:ورود اين بانك به موضوع بنگاهداري و كسب سود بيشتر براي پرداخت وام مسكن به صلاح نيست.

  • روند كاهشي نرخ سود بانكي به قيمت اوراق مسكن نيز تسري يابد

رمضانعلي سبحاني‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت، با تأكيد بر اينكه بايد تسهيل شرايط خانه‌دارشدن مردم در قالب ارائه تسهيلات ارزان قيمت صورت بگيرد، گفت: كاهش نرخ سود بانكي با افزايش قيمت اوراق مسكن همخواني ندارد.نماينده مردم سبزوار، چغتاي و جوين در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به رغبت مردم براي خريد اوراق مسكن قبل از كاهش نرخ سود بانكي، افزود: هم‌اكنون كه نرخ سود بانكي روند كاهشي پيدا كرده بايد نظارت دقيقي بر قيمت اوراق مسكن نيز لحاظ شود.

کد خبر 346692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha