همشهری آنلاین: سقوط طاق نصرت بر روی خودروهای عبوری خیابان ۱۷ شهریور تهران در اواخر اردیبهشت ماه امسال، حادثه‌ای بود که به برچیده شدن یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های طاق نصرت محدوده منطقه ۱۲ تهران انجامید.

به گزارش همشهري آنلاين، پايگاه اطلاع‌رساني سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران در روز حادثه (29 ارديبهشت ماه 95) از رعایت نکردن اصول ایمنی در برپایی داربست‌ها و وزش باد شدید به عنوان دليل وقوع اين حادثه ياد كرد اما با گذشت چند روزي از اين حادثه، سازه 120 تنی طاق نصرت خیابان 17 شهریور دوباره برپا شد.

بر اساس بررسي‌هاي فني شهرداري منطقه 12 تهران و قبل از اينكه حادثه ديگري رقم بخورد، اين سازه ناايمن جمع‌آوري شد.  

رضا بامداد اصل، شهردار ناحيه 6 منطقه 12 شهرداري تهران در گفت‌وگو با همشهري آنلاين، با اشاره به رويكرد شهرداري تهران براي ایمن‌سازي زندگي شهري، گفت: با دريافت نظرات فني و تخصصي درباره استانداردهاي لازم براي طاق نصرت، به این جمع‌بندی رسیدیم که این سازه غيراستاندارد و ناايمن است و قابل استانداردسازی هم نیست.

وي خاطرنشان كرد: حتي پيش‌بيني كارشناسان اين بود كه امکان سقوط مجدد طاق نصرت در مسير عابرین پياده و خودروهای عبوری وجود دارد.

بامداد از اخطارهای مکرر در پي نصب مجدد سازه ناايمن طاق نصرت در خيابان 17 شهريور خبر داد و گفت: پس از سه اخطار رسمي، این سازه طي همكاري مشترك عوامل ناحیه 6 و شورایاری منطقه 12 و شورایاری محله ایران، پایین آورده و از معبر خیابان 17 شهریور به طور کامل جمع‌آوری شد تا امنیت و آسایش عبوری برای شهروندان ایجاد شود.

کد خبر 344669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha