سیدحسن‌نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با شبکه المنار گفت، پیامدهای جنگ ۳۳ روزه لبنان در سال ۲۰۰۶ چنان برای صهیونیست‌ها بزرگ بود که از همان موقع برای شکست دادن جریان مقاومت برنامه‌ریزی کردند و حالا آنچه در سوریه می‌گذرد تاوان همان جنگ است.

حزب الله

به گزارش ايسنا، نصرالله در اين مصاحبه گفت، برخي هنوز منكر پيروزي جريان مقاومت در جريان جنگ سال2006 هستند و اين در حالي است كه خود اسرائيل به اين شكست اعتراف كرده‌است. او در ادامه گفت، بعد از پيروزي در سال2006 حزب‌الله نخواست قدرت را در لبنان به‌دست بگيرد چرا كه اين كار باعث شعله‌ور شدن جنگ داخلي در كشور مي‌شد.

دبيركل حزب‌الله لبنان با اشاره به تحولات امروز سوريه گفت، اسرائيلي‌ها مي‌دانستند كه در جنگ رودررو نمي‌توانند حزب‌الله را شكست دهند و جنگ با ايران هم فايده‌اي ندارد، به همين‌خاطر درصدد خارج كردن سوريه از محور مقاومت برآمدند. نصرالله گفت كه اگر تركيه مرزهاي خود را به روي تروريست‌ها ببندد حزب‌الله پيروزي گسترده‌اي به‌دست خواهد آورد. او جنگ كنوني خاورميانه را نبرد ميان شيعه و سني ندانست و گفت كه اين توطئه برخي رسانه‌هاست كه چنين برداشتي از اين جنگ ارائه مي‌دهند.

  • تقلاي آمريكا براي حفاظت از نظاميانش

پنتاگون  با اعلام اينكه جنگنده‌هاي سوريه نيروهاي نظامي آمريكا در خاك اين كشور را تهديد كرده‌اند، از پرواز هواپيماهاي آمريكايي براي دفاع از نظاميان اين كشور در شمال سوريه خبر داد. براساس اعلام وزارت دفاع آمريكا، روز پنجشنبه‌گذشته جنگنده‌هاي ارتش سوريه نزديكي پايگاهي را بمباران كردند كه نيروهاي ويژه آمريكايي در آن مستقر بوده‌اند.

اين پايگاه در اطراف شهر حسكه در شمال شرق سوريه واقع است. وزارت دفاع آمريكا گفته است كه نيروهاي سوريه از مكان نيروهاي ويژه آمريكا در خاك سوريه مطلع هستند و بايد مراقب باشند آنها هدف حمله قرار نگيرند. در همين حال ديروز روسيه با موشك‌هاي كروز از روي كشتي‌هاي جنگي‌اش در مديترانه، اهداف گروه‌هاي مسلح و تروريستي در نزديكي حلب را مورد حمله قرار داد.

کد خبر 343804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha