سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنامه «ایران» شبکه مستند این هفته به باغشهر لواسان، خودرو خورشیدی ساخت جوانان ایرانی و لباس های مدرن با طراحی سنتی می پردازد.

تجسمی

به گزارش مهر، محمدعلی قاسمی تهیه کننده برنامه «ایران» شبکه مستند گفت: در اولین آیتم این قسمت که طولانی تر از دیگر بخش ها است، سری به باغشهر لواسان می زنیم. این باغشهر که بیشتر خانه‌های آن به صورت ویلایی و مدرن بنا شده‌اند دارای بناهایی است که چندین سال پیاپی به عنوان شاهکار معماری سال کشور برگزیده شده‌اند.

وی افزود: لواسان به خاطر داشتن آب و هوای پاکیزه و چشم اندازهای بکر و زیبا از رودخانه جاجرود و دریاچه زیبای سد لتیان شهرت یافته است. فاصله این باغشهر تا اتوبان بابایی تهران حدود ۷ کیلومتر است که در کمتر از ۱۵ دقیقه می‌توان به آن دسترسی داشت.

این تهیه کننده ادامه داد: در ادامه سراغ خودرو خورشیدی ساخت جوانان کشور با نام غزال ایرانی ۳ رفته ایم. این خودرو چهار چرخه با گنجایش دو سرنشین می‌تواند حداکثر تا ۱۳۰ کیلومتر سرعت داشته باشد. هدف از ساخت این خودروها کمک به حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی است و مخاطبان در این آیتم با ویژگی های آن آشنا می شوند.

قاسمی یادآور شد: آیتم پایانی برنامه معرفی لباس های مدرن با طرح های سنتی است. اخیرا طراحان لباس، از نقش و نگار کاشی های کاخ گلستان و اماکن تاریخی دیگر به عنوان طرح پارچه لباس و مانتو استفاده می کنند و ما به این موضوع پرداخته ایم.

برنامه «ایران» هر هفته جمعه ها از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و این قسمت از آن جمعه ۲۹ مرداد ساعت ۲۱ پخش و شنبه ۳۰ مرداد ساعت ۱۳:۳۰ بازپخش می شود.

کد خبر 343415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha