گروه اجتماعی: نخستین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه در 3 حوزه پیشگیری، مقابله و درمان برگزار می‌شود.

جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره بنای آن دارد تا ضمن جمع‌آوری و ارزیابی آثار متنوع رسانه‌ای در زمینه اعتیاد، با معرفی پدیدآورندگان بهترین آثار، بر نقش تعیین‌کننده اهالی رسانه در آگاهی بخشی عمومی تأکید کند.

محمد رضا جهانی افزود: این جشنواره درپی ترغیب رسانه‌ها برای توجه‌بیشتر وجدی‌تر به مقوله‌های اعتیاد و موادمخدر و ارائه راهکار برای پیشگیری، مقابله و درمان به‌عنوان حوزه‌های سه‌گانه موضوعی در این زمینه است.

رئیس ستاد برگزاری نخستین جشنواره‌سراسری اعتیاد و رسانه با دعوت از اهالی رسانه برای شرکت در این جشنواره گفت: علاوه بر بخش سراسری که شامل آثار مکتوب، عکس، طرح و کاریکاتورهای منتشر شده در نشریات و خبرگزاری‌های رسمی است، بخشی نیز به آثار منتشر شده در نشریات ویژه تشکل‌های غیردولتی اختصاص دارد که سهم قابل توجهی در عرصه فرهنگ‌سازی برای پیشگیری و درمان دارند.

وی درباره محورهای موضوعی جشنواره، گفت: مقابله، پیشگیری و درمان و تعاملات بین‌المللی، رویکردهای اصلی هستند که در محورهای موضوعی متعدد مرتبط با اعتیاد و مواد‌مخدر مدنظر هستند. وی اعلام کرد: دبیرخانه، فراخوان جشنواره را آماده‌کرده که به‌زودی از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و ارسال به رسانه‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

جهانی گفت: دبیرخانه جشنواره مستقر در ستاد مبارزه با مواد‌مخدر از هم اکنون آماده‌ دریافت آثاری است که در دوره زمانی اول فروردین  ۸۵تا ۳۰آبان سال‌جاری در مطبوعات و خبرگزاری‌های رسمی یا نشریات سازمان‌های غیردولتی مرتبط منتشر شده است.

کد خبر 34263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز