همشهری آنلاین: ارتش سوریه در ادامه درگیری در اطراف حلب مواضع گروه‌های تروریست را هدف قرارداده و خسارت سنگینی به آنها وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه های خبری درگیری‌های شدید در اطرف حلب سوریه ادامه دارد.

در همین حال ارتش سوریه مواضع گروه‌های مسلح را در منطقه غرب حلب هدف قرار داده و در پی این حملات پنج خودروی زرهی گروه‌های مسلح منهدم شده است.

گروه های مسلح تروریست شامل جندالاقصی،جندالشام،جبهه النصره ، احرار الشام و جیش الفتح از آغاز مرحله چهارم عملیات خود خبر داده اند اما بالگردها و جنگنده های ارتش سوریه در عملیات پیش دستانه، تحرکات گروه های مسلح را هدف قرار دادند. ارتش سوریه دهها خودروی زرهی گروه های مسلح را منهدم کرده است.

  • کشته شدن سرکرده نظامی فیلق الشام درحلب

سرکرده نظامی گروه مسلح «فیلق الشام» در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر حلب کشته شد.

همچنین ارتش سوریه از کشته شدن بیش از چهل فرد مسلح از جمله فرمانده نظامی فیلق الشام در درگیریها در جنوب شهر حلب خبر داد. نیروهای ارتش سوریه همچنین پنج دستگاه تانک، چهار دستگاه زره پوش بی ام بی و چهار خودروی مجهز به تیربارهای سنگین را در این درگیریها منهدم کردند.

  • شهادت 8نفر درحمله خمپاره‌ای گروه‌های مسلح به حلب

در حملات خمپاره ای گروه های مسلح به دو محله الجدیده و الحمدانیه در غرب شهر حلب، هشت نفر شهید و بیش از سی نفر مجروح شدند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه و متحدانش چهارمین حمله گروه های مسلح به شهر حلب را که از منطقه الرحبه خان طومان در جنوب این شهر آغاز شده بود، ناکام گذاشتند.

  • ادامه حملات خمپاره ای تروریستها به حلب و دیرالزور

حملات خمپاره ای گروههای تروریستی به مناطق مسکونی در حلب و دیرالزور ادامه دارد.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه از شهادت سه شهروند از جمله یک کودک و مجروح شدن هفت تن دیگر در حملات خمپاره ای تروریستها به دیرالزور خبر داد. حملاتی مشابه نیز به حلب صورت گرفته است.

تروریستها با حمله به مناطق مسکونی حلب دهها زن و کودک و پیر و جوان را شهید و مجروح کردند.

  • سکوت جامعه جهانی در برابر استفاده تروریستها از گازهای سمی

گروههای تروریستی با استفاده از گازهای سمی در حملات خود به مناطق مسکونی حلب، هفت شهروند سوری را به شهادت رساندند و بیش از بیست تن دیگر را مجروح کردند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد گروه نور الدین الزنکی که واشنگتن اصرار دارد گروه مخالف میانه رو است، در حمله به منطقه مسکونی صلاح الدین حلب از گازهای سمی و شیمیایی استفاده کرد. منابع روسی اعلام کردند این حملات از منطقه السُکّری انجام شده است که تحت تسلط گروه الزنکی قرار دارد.

یکی از پزشکان بیمارستان گفت: بیست و سه مجروح به بیمارستان آورده شده‌اند که حال برخی وخیم است. کسانی هم که از این حملات جان سالم به در برده اما در معرض گاز سمی قرار گرفته اند، دچار مشکلات تنفسی، قرمزی پوست و سر درد شده اند.

یکی از امدادگران سوری گفت: زمانی که به مکان حادثه رسیدیم مشاهده کردیم که نیروهای امدادی که پیش از ما آمده بودند، روی زمین افتاده اند. خود ما ناگهان دچار حالت خفگی شدیم و مجبور شدیم سریعا مکان را ترک کنیم.

الاخباریه افزود: گروههای تروریستی روز سه شنبه گذشته هم با گازهای سمی منطقه قدیمی حلب را هدف قرار دادند که بر اثر آن شش تن شهید و شماری دیگر مجروح شدند.

کد خبر 342174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha