چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

علی اصغرمحمدی: انتخابات شوراهای دانش آموزی روز اول آبان ماه در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی، مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی و پرورشی و ایجاد ارتباط صحیح مستقیم بین دانش آموزان و اولیای مدرسه است.معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: دانش آموز باوری مقدمه دانش آموز محوری است.

باقر پیشنمازی در مورد علت تعیین آبان ماه برای برگزاری این انتخابات اظهار داشت: دانش آموزان یک ماه فرصت دارند تا یکدیگر را بشناسند و افراد توانمند را شناسایی کنند و به آن‌ها رأی دهند.

مسئولیت و ترکیب اعضای ستاد اجرایی

مسئولیت و ترکیب اعضای ستاد اجرایی برگزاری انتخابات در مدرسه شامل مدیر مدرسه، معاون پرورشی و4 نفر از دانش آموزان به ترتیب رئیس ستاد، رئیس صندوق، نایب رئیس صندوق و منشی است، البته صحت انتخابات باید به تأیید شورای مدرسه برسد.

داوطلبان عضویت در شورای دانش آموزی باید متخلق به اخلاق و ارزش‌های اسلامی و مقبولیت در بین دانش آموزان  باشند، روحیه مسئولیت پذیری و توان ایجاد ارتباط با دیگران را داشته باشند، از نظم و انضباط تحصیلی و رو به رشد برخوردار باشند،  وضعیت رفتاری مناسبی داشته باشند، شورای دانش آموزی نقش مهمی در تصمیم‌سازی‌ و تصمیم‌گیری ایفا می‌کند، این شورا به منظور جلب مشارکت دانش آموزان و شرکت آنان در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی مدارس می‌توانند نسبت به تشکیل کمیته‌های مختلف اقدام کنند.

سال گذشته تحصیلی نهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌ آموزی همزمان در مدارس سراسر کشور،  برگزار شد.

کد خبر 34214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز