همشهری آنلاین: مستند «مرغابی‌های امام زمان (ع)» به کارگردانی ابوالفضل گلفام و تهیه‌کنندگی مدرسه سینمایی عمار، درباره یکی از شهدای غواص دفاع مقدس، به بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره مقاومت راه یافت.

سینما

به گزارش تسنيم، آثار راه‌یافته به دو بخش حرفه‌ای و مردمی مسابقه «جلوه‌گاه نور» چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.

در میان این آثار و در بخش حرفه‌ای مسابقه «جلوه‌گاه نور»، مستند «مرغابی‌های امام زمان (ع)» هم پیرامون پدر و مادر شهید قربانعلی فرخ‌نیا از شهدای غواص، به کارگردانی ابوالفضل گلفام و تهیه‌کنندگی مدرسه سینمایی عمار، دیده می‌شود.

این مستند که در ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار هم حضور داشت، نگاهی اجمالی به نحوه تشکیل اولین گردان غواصی در شهر زنجان است  که در ساحل هیچ دریا و دریاچه‌ای قرار نداشته است که غواصی و شنا برای مردمان آن واژه‌ای آشنا باشد.

«مرغابی‌های امام زمان (عج)»، نگاهی به زندگی قربانعلی فرخ‌نیا، نقاش صورتگری است که یکی از طراحان آموزش شنا و غواصی برای رزمندگان زنجانی بوده است و  طبق گفته‌های همرزمانش، تصویر هر کسی را که می‌کشیده، آن شخص، به شهادت می‌رسیده است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 341303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha