طرح کاهش از ابتدای شهریور‌ماه اجرایی می‌شود و قرار است برنامه مشخصی برای خروج خودروهای فرسوده از تهران فراهم آورد.

در اين ميان تكليف تاكسي‌هاي پيكان و فرسوده هنوز در انتظار تصميم دولت است. بدين‌ترتيب شهرداري تهران درنظر دارد تاكسي‌هاي فرسوده تهران را به خارج از محدوده زوج و فرد ببرد. مسئولان وزارت كشور دي‌ماه 94 اعلام كرده بودند كه از اسفندماه همان سال روند خروج 90هزار تاكسي فرسوده در كشور را آغاز مي‌كنند اما تاكنون هيچ‌يك از 17هزار تاكسي فرسوده پايتخت نتوانسته‌اند در اين طرح نو شوند. از ابتداي شهريور‌ماه و با اجراي طرح كاهش، ورود تمامي خودروهايي كه امكان دريافت برگه معاينه فني را ندارند به محدوده زوج و فرد ممنوع مي‌شود. بدين‌ترتيب تاكسي‌هاي پيكان هم دچار محدوديت‌هاي ترددي خواهند شد.

سيدنواب حسيني‌منش سخنگوي طرح كاهش در اين‌باره مي‌گويد: شهرداري در نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده و ميني‌بوس‌ها با توجه به پتانسيلي كه داشته پيشقدم بوده است. ما نيز دغدغه اجتماعي اينكه از اول شهريور قرار است رانندگان تاكسي پيكان كه در طرح نوسازي ثبت‌نام كرده‌اند چه كنند را داريم، بنابراين به‌طور موازي اين موضوعات را پيگيري مي‌كنيم.

قول‌هايي از سوي نهادهاي مسئول داده شده كه تاكسي‌هاي پيكان در اولويت نوسازي هستند، اما ما نيز برنامه‌ريزي‌هايي براي اين نوع خودروها داريم كه به‌طور مثال خطوط اين تاكسي‌ها از محدوده كنترلي تغيير كرده و به‌طور مثال به مناطقي مانند منطقه ۲۲ كه خارج از محدوده زوج و فرد است، منتقل مي‌شود. طرح كاهش با طرح پيشنهادي شهرداري تفاوت‌هاي بسياري دارد، اما اميدواريم با آغاز اجراي اين طرح، زمينه تكميل آن فراهم شود و به‌نظر من گام مهمي در كاهش آلودگي‌ هوا دارد.

کد خبر 340154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha