دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

شروین طاهری: با حوادثی که عصر شنبه 21 مهر در رختکن ورزشگاه انقلاب همدان روی داد دیگر نه عزیزی رفیق شفیق شفق به حساب می‌آید و نه شفق حامی عزیز عزیزی.

تنها معدودی از خبرنگاران موفق شدند از پنجره‌های رختکن ابومسلم برخورد مدیرعامل و سرمربی را نظاره کنند اما وقتی خداداد و شفق دقایقی بعد مقابل دوربین‌های خبری، هریک به طور جداگانه حرکت یکدیگر را غیرقابل وصف خواندند، دیگر شایعه زدوخورد این دو در برابر دیدگان حیرت‌زده سیاه‌جامگان قابل کتمان نبود.

ماجرا از این قرار بود که خداداد عزیزی پس از شکست 3 بر صفر ابومسلم در زمین پاس همدان بلافاصله به رختکن رفت و شاگردانش را با بدترین اوصاف ممکن به باد انتقاد گرفت.

در همین حال ناصر شفق مدیرعامل باشگاه که تا شنبه عصر حامی سرسخت سرمربی تازه‌کار شناخته می‌شد، برای اعتراض به تصمیم عجیب او وارد رختکن شد و در حالت برافروختگی خداداد را ملامت کرد که چرا وحید عسگری بازیکن تیم را در دقیقه 80 بیرون کشید و در حالی که هر 3 تعویض انجام گرفته بود، باعث 10نفره شدن تیم در دقایق پایانی شده است؟ اما هیچ‌کس انتظار نداشت واکنش ستاره روزهای نه‌چندان دور فوتبال ایران به انتقاد شفق که او را در ابومسلم به همه چیز رسانده است، چنان آتشین باشد.

 او تقریباً با همان لحنی که با بازیکنانش داشت چنین پاسخی به مدیرعامل داد: «لازم نیست شما در مسائل فنی دخالت کنی. شما که سال تا سال سر تمرین تیم پیدایت نمی‌شود... فوتبال سرت می‌شود؟...»

 این جرقه کافی بود تا انبار باروت ابومسلم منفجر شود، تهیه‌کننده شهیر سینما برای لحظاتی هوس بازیگری در یک سکانس اکشن به سرش زد که در همین لحظه فیلم به طور مصلحتی به پایان رسید.

 پس از ضرب و شتم خبرنگار مشهدی توسط یکی از مربیان ابومسلم زد وخورد و درگیری لفظی هفته گذشته خداداد و بازیکنانش با بازیکنان پیام خراسان، این سومین صحنه اکشنی است که در فصل جاری به تهیه‌کنندگی ناصر شفق و کارگردانی خداداد عزیزی برداشت می‌شود.

 پس از این اتفاق خداداد عزیزی که در موضع انفعالی قرار گرفته بود به خبرنگاران گفت: آن قدر این صحنه بد بود که خجالت می‌کشم در مورد آن صحبت کنم.

 و سپس به گلایه از شفق پرداخت: من در زندگی‌ام آویزان کسی نبودم. یک سال و نیم است که برای ابومسلم مجانی کار می‌کنم. در این زمانه پسر برای پدرش مجانی کار نمی‌کند، اما من به خاطر رفاقتی که با مدیرعامل داشتم پای همه چیز ایستادم، پای بازیکنانم ایستادم و برای اولین بار به آنها دروغ گفتم.

 برخوردی که در رختکن با من شد بسیار زننده بود. آنها به من تهمت زدند و اولین تهمت آنها این بود که من دروغگو هستم. ولی نمی‌توانم این قضیه را بگویم، بگذارید این قضیه سرد شود.»

و بعد ناگهان تغییر موضع داد و رئیس خود را تهدید به افشاگری از راه دور کرد: در چند روز دیگری که در تهرانم این قضیه را روشن می‌کنم. حالا امکان دارد حرف‌هایی از دهانم بیرون بیاید که برای بعضی‌ها بسیار گران تمام شود.

 پس از برخورد شفق با خداداد پیداست که دیگر این سرمربی نفوذ لازم را روی شاگردانش نخواهد داشت و بعید نیست خداداد برای مقابله به مثل، هزینه اخراج خود را برای شفق بالا ببرد.

 شفق نیز بلافاصله از تصمیم‌گیری فوری هیأت‌مدیره ابومسلم در مورد وضعیت خداداد عزیزی خبر داد. او ابتدا سیاستمدارانه به ارجاع دادن شفاهی خداداد به سمت اولیه‌اش در باشگاه یعنی رئیس سازمان فوتبال باشگاه ابومسلم و دور شدن او از نیمکت اشاره کرد و پس از 24 ساعت در حالی که مژده حمایت از سرمربی را می‌داد به طور رسمی او را از سمت ریاست سازمان فوتبال نیز برکنار کرد.

 البته او مدعی شد: «ما باید در آرامش مطلق در مورد این قضیه صحبت کنیم. شاید به خاطر باخت، خداداد عصبانی بود و نباید صحبت‌هایی را که جای آنها در رختکن نبود در آن جا به میان می‌آورد.»

به نظر نمی‌رسد در جلسه فرداشب هیأت‌مدیره ابومسلم، تصمیمات شفق وتو شود و این یعنی پایان کار خداداد مربی پس از خداداد بازیکن در ابومسلم. هرچند عزیزی هنوز با همان اطمینان یک ماه و اندی پیش صحبت می‌کند، یعنی زمانی که پس از شکست از پرسپولیس در مشهد مدعی شد: من بسیار پررو هستم و جایی نمی‌روم و اگر تا آخر فصل هم ببازم شفق من را بیرون نمی‌کند.

دست بر قضا همان خصلتی که توسط خود او برشمرده شد همراه با کلام تند و تیز اسطوره خراسانی فوتبال ایران می‌رود تا به اخراجش بینجامد: «برای من مهم نیست که عوض می‌شوم یا نمی‌شوم. روز اولی که وارد ابومسلم شدم. به خبرنگاران گفتم که از نخستین روز شمارش معکوس برای عوض شدن من شروع شده چون من از آن دسته مربیان نیستم که آویزان باشگاه باشم. اسم من خداداد عزیزی است. من وجهه و اعتبارم را به خاطر رک و راست‌گویی به دست آوردم.»

و سرانجام غزال تیزپا اما زخمی به شرح غیرمستقیم اتفاقات رختکن پرداخت: شاید بین بازیکنان ابومسلم که در رختکن بودند کسانی باشند که حقیقت را نگویند و کتمان کنند ولی هستند کسانی که حقیقت را به گوش مردم برسانند. هاشمی‌نسب و خیلی‌های دیگر که ترس و واهمه‌ای ندارند.

 برای فوتبال این مملکت متأسفم که افراد غیرفوتبالی با کسی که به قول صحبت‌های خودشان سرمایه و الگوی فوتبال این کشور است، در جلوی یک بازیکن تیم این چنین برخورد زبانی و فیزیکی می‌کنند.

 به خاطر یک سال و نیم رفاقتم و به خاطر یک سال و نیم زحمتی که برای ابومسلم کشیدم، متأسفم. اگر بخواهم یک سری مسائل را بازگو کنم فاتحه فوتبال مشهد و ایران را باید خواند. من از اخراج شدن نمی‌ترسم، کاپلو را هم از رئال مادرید اخراج کردند چه برسد به من که در حد و قواره این حرف‌ها نیستم و ادعایی ندارم.

 اما دیروز شایعه رایزنی با 4 مربی برای جایگزینی خداداد در مشهد قوت گرفت. این 4 تن، بیژن ذوالفقارنسب، فراز کمالوند، محمد مایلی‌کهن و از همه مهم‌تر اکبر میثاقیان هستند که از همین حالا برای بازگشت به مشهد اعلام آمادگی کرده که اگر چنین شود چرخ فوتبال یکی از جالب‌ترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشته است چراکه خداداد دیروز مدعی بود شفق یک سال و اندی پیش او را در مقابل میثاقیان قرار داده است.

کد خبر 33991

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز