همشهری آنلاین: رییس اتحادیه قناد و بستنی‌فروشان اهواز گفت: مردم در ایام ماه مبارک رمضان زولبیا و بامیه را فقط از مراکز مجاز یعنی مراکز مورد تایید اتحادیه و مراکز بهداشتی خریداری کنند.

زولبیا و بامیه را فقط از مراکز مجاز و بهداشتی بخرید

زولبیا و بامیه

سیامک جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مرکز بهداشت داشتیم مقرر شد تا با نصب بنرهایی در سطح شهر نسبت به آگاه‌سازی مردم در خصوص تهیه زولبیا و بامیه اقدام شود و مردم نیز فقط از مراکز دارای تاییدیه بهداشت خرید کنند.

وی افزود: نرخ زولبیا و بامیه برای عرضه در ماه مبارک رمضان هنوز اعلام نشده است اما این نرخ قطعا نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

جعفری تصریح کرد: هزینه‌های تولید زولبیا بالا است و بالابودن درجه دما جهت پخت، استفاده از وسایل سرمایشی و کار کارگران در این دما از دلایل بالابودن هزینه‌های تولید زولبیا و بامیه بوده است.

وی در خصوص میزان مصرف زولبیا و بامیه عنوان کرد: میزان مصرف زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان افزایش پیدا می‌کند اما در 2 سال گذشته شاهد کاهش 30 تا 40 درصدی مصرف زولبیا و بامیه در این ایام بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز میزان مصرف کاهش پیدا کند.

رییس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز گفت: در کل اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و مطالعه مردم در زمینه خطرات و مضرات مصرف بالای شیرینی‌جات باعث شده تا خرید این نوع اقلام توسط مردم کاهش یابد.

کد خبر 336068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha