همشهری آنلاین: پرفسور یحیی کمالی‌پور رئیس انجمن جهانی ارتباطات و پایه‌گذار نشریه‌ی جهانی‌ ارتباطات به مناسبت هفته روابط عمومی پیامی به دبیرخانه ستاد برگزاری هفته روابط عمومی ارسال کرد.

یحیی کمالی‌پور

متن پايم به شرح زير است:

به نام خداوند جان و خرد

با سلام و درود، مایلم خرسندی خود را از تداوم برگزاری هفته‌ی روابط‌عمومی در کشور عزیزمان ایران و رویدادهای مربوط به آن، از جمله برگزاری یازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک و پنجمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت اعلام کرده و ۲۷ اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط‌عمومی را به نقش‌آفرینان این عرصه‌ی مهم ارتباطاتی تبریک عرض نمایم.

بررسی روند شکل‌گیری روابط‌عمومی از دهه‌ی ۳۰ خورشیدی در ایران و روند فعالیت و پیشرفت آن تا به امروز حکایت از آن دارد که این نهاد پرقدرت ارتباطی به عنوان تنظیم‌کننده‌ی مناسبات میان سازمان‌ها و مردم، به مرحله‌ی بلوغ خود رسیده و نویدبخش آینده‌ای روشن در تحکیم جایگاه روابط عمومی در جامعه است. البته مرحله‌ی بلوغ، از مهم‌ترین مراحل رشد محسوب شده و گذار از آن مستلزم آمادگی و مراقبت‌های ویژه است که بار مسؤولیت نهادهای متولی و فعالان این حوزه را سنگین‌تر می‌کند. توصیه‌ی بنده در این مورد به عزیزان فعال و زحمتکش عرصه‌ی روابط‌عمومی، رعایت اخلاق و رفتار حرفه‌ای و انسجام و وحدت است و البته امیدوارم مسؤولان امر نیز به وظایف خود به درستی عمل کنند.

موضوع مهم دیگر این است که در راستای فعالیت‌های حرفه‌ای و صنفی در این حوزه باید در کنار شفافیت در خبر رسانی، برای جلب و ارتقای رضایتمندی مردم نیز کوشید. روابط‌عمومی‌ صرفاً تبیین‌کننده و مُعرف برنامه‌ها و اقدامات سازمان متبوع خود‌ نیست؛ که اگر این گونه باشد، در مسیری یکطرفه، به شیپوری تبلیغاتی تبدیل خواهد شد. این نهاد موظف به تهیه، تنظیم و اجرای پروتکل‌هایی است که ضامن حفظ حقوق مردم باشد و در نتیجه، تخطی از آن‌ها کاهش مقبولیت و حتی مشروعیت سازمان متبوع را به دنبال خواهد داشت.

روابط‌عمومی با مردم و برای مردم است و هفته‌ی روابط‌عمومی می‌تواند فرصت مغتنمی باشد برای معرفی توانمندی‌های این علم و هنر به مردم و مسؤولان و تبادل نظر برای ارتقای ظرفیت‌های آن.

با آرزوی توفیق و پیروزی، امیدوارم که این برنامه‌ها و همایش‌ها همچنان پربار و تاثیرگذار باشند.

یحیی کمالی‌پور​
رئیس انجمن جهانی ارتباطات و پایه‌گذار نشریه‌ی جهانی‌ ارتباطات

کد خبر 334119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha