نخستین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری امروز با حضور مدیران شهرداری تهران و وزارت نیرو، در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار می ‌شود.

در اين همايش كه با هماهنگي شهرداري تهران و وزارت نيرو برگزار مي‌شود، سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران و شركت مديريت منابع آب ايران وظيفه مديريت مسائل علمي و اجرايي آن را بر عهده داشته و مديران وزارت نيرو و شهرداري تهران به همراه خانم لاروش نماينده يونسكو در ايران به سخنراني خواهند پرداخت.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا، از دست‌اندركاران علمي و اجرايي نخستين كنفرانس ملي احيا و ساماندهي رودخانه‌هاي شهري خواست تا براي ارتقاي دانش و آگاهي عمومي در اين زمينه تلاش كنند. رحيم ميداني كه در نشست شوراي برگزاري نخستين كنفرانس ملي احيا و ساماندهي رودخانه‌هاي شهري سخن ‌مي‌گفت، ضمن تقدير از اقدامات مديريت شهري پايتخت در جهت احياي رودخانه‌هاي شهر تهران، بر ضرورت فراگيرتر شدن دانش نوين مواجهه با آبراهه‌هاي طبيعي تاكيد كرد و گفت: منافع علمي نخستين كنفرانس ملي احيا و ساماندهي رودخانه‌هاي شهري نبايد صرفا شامل شركت‌كنندگان در اين نشست شود بلكه آحاد شهروندان جامعه مي‌توانند تاثيرات مثبت اين رويداد علمي را درك كنند.

در اين كنفرانس، موضوعات و محورهاي مختلفي از قبيل ارتباط شهر، شهروندان و رودخانه، الزامات و اقدامات احيا و ساماندهي رودخانه‌هاي شهري، نحوه مشاركت گروداران و ساكنان حاشيه رودخانه و رويكردهاي نوين مديريت رودخانه‌هاي شهري و بررسي تجربيات ملي و بين‌المللي در اين زمينه مطرح و مورد بحث و تبادل نظر كارشناسان ايراني و مهمانان خارجي كنفرانس قرار مي‌گيرد. معاون وزير نيرو با بيان آنكه رويكردهاي جديد مديريت سيلاب، مواجهه با آب‌هاي سطحي و جمع‌‌آوري فاضلاب بايد مورد وفاق عرصه‌هاي علمي و اجرايي كشور قرار گيرند، يادآور شد: ذهن بسياري از مديران و برنامه‌ريزان كشور بايد در موضوع ساماندهي رودخانه‌ها دچار تحول شود و ايجاد يك فهم مشترك در اين زمينه، از طريق برگزاري كنفرانس‌ها و نشست‌هاي علمي مورد پيگيري قرار گيرد.

وي خسارت‌بار بودن سيلاب‌هايي با دوره‌هاي بازگشت 15، 20 و حتي 10ساله در كشور را امري تاسفبار دانست و با بيان آنكه به‌روزرساني سازوكارهاي مديريت سيلاب از تكاليف مهم برنامه ششم توسعه است، افزود: مهندسان مشاور در حوزه مهندسي رودخانه‌ها، هنوز به‌دنبال طراحي راهكارهاي سنتي در اين زمينه هستند و توسعه آگاهي‌هاي آنها بايد به‌عنوان يكي از اهداف مهم برگزاري نخستين كنفرانس ملي احيا و ساماندهي رودخانه‌هاي شهري قلمداد شود.

کد خبر 333211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha