همشهری آنلاین: به عنوان رئیس قدیمی‌ترین و مهم‌ترین انجمن روابط عمومی جهانی، با افتخار عنوان می‌نمایم که جمهوری اسلامی ایران در تقویم خود روزی را به نام روز ملی روابط عمومی نام‌گذاری نموده است.

انجمن بین‌المللی روابط عمومی

به گزارش شارا، يكي از جنبه‌هاي نام‌گذاري روز ملي روابط عمومی، شناخت اهمیت روابط عمومی مي‌باشد. يكي ديگر از جنبه‌هاي اين نام‌گذاري، یادآوری مسئولیت‌های حرفه ای به متخصصان اين حوزه است.

روابط عمومی نقش مهمی در تمامي جنبه های روابط فردی، بین فردی، اجتماعی و سازمانی ایفا می‌کند. روابط عمومیِ امروز، به عنوان یک حرفه (شغل) با ارزش و مؤثر، از شهرت برخوردار است. روابط عمومی، از جايگاهي محوري در جوامع مبتنی بر گفتگو، بردباري و ارزش های دموکراتیک، برخوردار مي باشد.

اين شهرت با یک زيربناي اخلاقی تقویت شده است. روابط عمومی اخلاقی، اساس مسئولیت اجتماعی است که شهرت و اعتبار يك سازمان را مي‌سازد.

منشور اخلاقي انجمن بين‌المللي روابط عمومي كه در سال 1961 پايه گذاري شد، استاندارد جهانیِ اخلاقِ روابط عمومی است. اين منشور همچنين بر رفتار حرفه ای و اخلاقی توسط اعضای انجمن بین‌المللی روابط عمومی تاکید دارد.

چیز دیگری كه روز ملی روابط عمومی در ایران یادآوري مي كند، آن است كه اين روز فرصت مناسبي براي بازتاب جايگاه اجتماعی و تجاري امروزيِ اين حرفه مي باشد.

به علاوه، اين روز را مي توان به عنوان زماني برای به اشتراک گذاری اصول و استراتژی های عملی روابط عمومی بين متخصصان اين حرفه دانست.

انجمن بين المللي روابط عمومي با کمال مسرت از مناسبت روز ملی روابط عمومی به منظور گسترش بازشناسي تمامي کارگزاران و متخصصان روابط عمومی مسئول در ایران استفاده مي‌نمايد، و من براي تك تك شما آرزو دارم كه در این روز خاص بهترین باشيد.

رئیس انجمن بين‌المللي روابط عمومي در سال 2016-2017

کد خبر 333084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha