همشهری آنلاین: وزیر حمل و نقل جمهوری دموکراتیک کنگو روز جمعه 5 اکتبر یک روز پس از سقوط یک هواپیما بر فراز منطقه‌ای مسکونی از سمت خود برکنار شد.

به گزارش بی بی سی، سخنگوی رییس جمهوری کنگو با اعلام این خبر گفت:رمی هنری کاسیو گاتانگا(وزیر حمل ونقل) نشان داده است که قادر به بازسازی بخش هواپیمایی کشور نیست.

گفته می‌شود تصمیم به کنار گذاشتن و زیر حمل و نقل کنگو به دلیل به کار گیری مجدد هواپیماهای آنتونوف در خطوط هوایی این کشور بوده‌ است. وزیر حمل و نقل کنگو ماه گذشته به کارگیری هواپیماهای آنتونف در خطوط هوایی این کشور را ممنوع اعلام کرده بود اما به دلیل انتقاد‌های انجام گرفته مجبور به تغییر تصمیم و به کارگیری مجدد هواپیماهای آنتونف در خطوط هوایی شده بود.

روز پنجشنبه 4 اکتبر بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای باری آنتونف 26 بر فراز منطقه‌ای مسکونی در شهر کینشازا پایتخت جمهوری دکوکراتیک دست کم 50 نفر کشته شدند. [در همین ارتباط]

پلیس و دولت کنگو اعلام کرده‌اند یکی از خدمه هواپیما از حادثه سقوط جان به در برده است و قریب به سی نفر نیز در این حادثه مجروح شده‌اند.آمار تلفات این حادثه روز جمعه 5 سپتامبر افزایش یافت و گفته می‌شود دو نفر از کودکانی که در پی این حادثه مجروح و به بیمارستان انتقال یافته بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

سقوط هواپیما در کنگو به علت فرسودگی ناوگان هوایی این کشور، اغلب اتفاق می‌افتد.

کد خبر 33276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز