همشهری آنلاین: بوروسیا مونشن‌گلادباخ در پایان رقابت‌های هفته ۳۱ بوندس‌لیگا به ششمین پیروزی پیاپی خانگی خود دست یافت. بایرن مونیخ، بایر لورکوزن، فرانکفورت، دورتموند، هامبورگ، آگسبورگ و کلن از دیگر تیم‌های موفق این هفته بودند.

Bundesliga
  • هامبورگ ۲ - وردر برمن یک

پیکارهای هفته ۲۱ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۲۲ آوریل/ ۳ ارديبهشت) با دربی شمال آلمان میان هامبورگ و وردر برمن آغاز شد. هامبورگی‌ها این پیکار را با نتیجه ۲ بر یک به سود خود به پایان بردند، میشل لازوگا، مهاجم هامبورگ با زدن هر دو گل تیمش یکی از چهره‌های درخشان این دیدار بود.

  • شالکه ۲ - بایر لورکوزن ۳

تیم بایر لورکوزن در هفته ۳۱ به موفقیتی مهم دست یافت. لورکوزنی‌ها در خانه شالکه به پیروزی ۳ بر ۲ دست یافته و جای خود را در رده‌ سوم جدول مستحکم ساختند. لورکوزن به این ترتیب گامی بزرگ به سوی حضور مستقیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در فصل آتی برداشته است.

درخور توجه آن که شالکه نیمه نخست این دیدار را با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود به پایان برد. در نیمه دوم اما سرخ‌پوش‌های لورکوزن توانستند در عرض ۷ دقیقه ورق را برگردانند و با گل‌های بالعربی، برانت و چیچاریتو در دقایق ۵۴، ۵۶ و ۶۰ بازی را به سود خود به پایان برند.

  • هرتا برلین صفر - بایرن مونیخ ۲

بایرن مونیخ بعدازظهر شنبه مهمان هرتا برلین بود؛ تیمی که چند روز پیشتر جام حذفی‌ آلمان را در پی شکست از بوروسیا دورتموند وداع گفته بود. برلینی‌ها اگر چه در حضور بیش از ۷۶ هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک نهایت تلاش خود را کردند تا راه را بر صدرنشین جدول دشوار سازند، اما کوشش آنها در نهایت بی‌نتیجه ماند.

بایرن با گل زودهنگامی که در آغاز نیمه دوم (دقیقه ۴۸) توسط آرتورو ویدال به ثمر رسید و نیز گل رویایی کاستا در دقیقه ۷۹ توانست با نتیجه ۲ بر صفر پایتخت‌نشین‌ها را شکست دهد و گامی دیگر به کسب قهرمانی نزدیک شود. بایرن مونیخ اکنون تنها به یک پیروزی دیگر نیاز دارد تا برای چهارمین بار پیاپی قهرمان بوندس‌لیگا شود.

  • اشتوتگارت صفر - بوروسیا دورتموند ۳

بوروسیا دورتموند، تعقیب‌کننده شماره یک بايرن نیز هفته‌ای موفق را پشت سر گذاشت. این تیم با سه گل از سد میزبان خود، اشتوتگارت گذشت و جای خود در رده‌ دوم جدول را تثبیت کرد. حال که سه هفته به پایان بوندس‌لیگا مانده، نایب‌قهرمانی بوروسیا دورتموند قطعی شده است.

گل‌های دورتموند در این دیدار را کاگاوا (دقیقه ۲۱)، پولیزیچ (دقیقه ۴۵) و مختاریان (دقیقه ۵۶) به ثمر رساندند. ناگفته‌ نماند که پولیزیچ اگر چه تنها ۱۷ سال سن دارد، اما یکی از مهره‌های مهم دورتموند در نیم‌ فصل دوم بوندس‌لیگا بوده است.

  • اف ث کلن ۴ - دارمشتات یک

کلن نیز از تیم‌های موفق اين هفته بود و توانست با پیروزی ۴ بر یک بر دارمشتات سه امتیاز مهم به دست آورد. "ریزه"، مهاجم کلن با زدن دو گل از چهار گل تیمش یکی از چهره‌های موفق دیدار مقابل دارمشتات بود.

  • ولفسبورگ صفر - آگسبورگ ۲

تیم ولفسبورگ از بازندگان بزرگ هفته ۳۱ بود. این تیم که در فصل گذشته به نایب ‌قهرمانی بوندس‌لیگا دست یافته بود، در فصل جاری فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. گرگ‌های ولفسبورگ که این بار میزبان تیم آگسبورگ بودند، با نتیجه ۲ بر صفر از حریف خود شکست خوردند.

تیم ولفسبورگ در این دیدار از لحاظ مالکیت توپ بر مهمان خود برتری داشت، اما آٰگسبورگ در استفاده از معدود موقعیت‌های به ‌دست ‌آمده کارآیی بیشتری از خود نشان داد. گل‌های آگسبورگ را فینبوگاسون (دقیقه اول) و آلتین‌تاپ (دقیقه ۵۷) به ثمر رساندند.

  • اینگولشتات ۲ - هانوفر ۲

دیدار تیم‌های اینگولشتات و هانوفر پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی ۲ بر ۲ پایان یافت. اینگولشتات توانست در عرض ۲۵ دقیقه نخست بازی به دو گل دست یابد. اخراج یکی از بازیکنان اینگولشتات در اواسط نیمه نخست اما سبب شد که این تیم با یک یار کمتر بازی را ادامه دهد و در نهایت به تساوی تن دهد. هانوفر در حال حاضر قعرنشین است.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۳ - هوفن‌هایم یک

در نخستین دیدار باقیمانده هفته ۳۱ بوندس‌لیگا تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ در خانه خود هوفن‌هایم را شکست داد و سه امتیاز مهم به دست آورد تا امید خود برای حضور در رقابت‌های اروپایی در فصل آتی را حفظ کند.

بورسیا مونشن‌گلادباخ در حال حاضر با ۴۸ امتیاز در رده پنجم قرار دارد و فاصله‌ این تیم با رده چهارم تنها یک امتیاز است.

 

  • آینتراخت فرانکفورت ۲ - ماینتس یک

پیکارهای هفته ۳۱ بوندس‌لیگا با دیدار آینتراخت فرانکفورت و ماینتس خاتمه یافت. فرانکفورتی‌ها که در معرض سقوط به لیگ دسته دوم قرار دارند، در نبردی تنگاتنگ موفق شدند مهمان خود را ۲ بر یک شکست دهند و با کسب سه امتیاز شانس ماندن در لیگ دسته اول فوتبال آلمان را حفظ کنند. گل پیروزی فرانکفورت در این دیدار را "بل" در دقیقه ۸۴ به ثمر رساند.

 

کد خبر 331749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha