همشهری آنلاین: همایش مشترک ایران و ژاپن در زمینه استفاده از فناوری قطارهای پرسرعت در ایران، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۷ می ۲۰۱۶) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

Train

به گزارش ايرنا از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، اين همايش را فدراسيون مهندسان ژاپن (JEF) با ميزباني راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌كند و هدف از تدارك آن معرفي فن‌آوري ژاپني شينكانسن و كمك به تبادل فن‌آوري بين ژاپن و ايران است.

اين همايش كه طيف گسترده‌اي از موضوعات مرتبط با قطارهاي پرسرعت و فنآوري‌هاي نوين اين عرصه را در برمي‌گيرد، يكي از گام‌هاي اوليه ملموس ايران و ژاپن در جهت تعميق همكاري‌هاي خود در زمينه‌ فن‌آوري قطارهاي پر سرعت ثبت خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، در اين همايش محورها و مباحثي چون ايمني و قابليت اطمينان، سيستم برق، هزينه ساخت،صرفه جويي انرژي، ويژگي‌هاي زيست محيطي، فن‌آوري قطار سبك و ساير مزايا و زيان‌هاي قطارهاي پرسرعت توسط متخصصان و كارشناسان ايراني و ژاپني مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

ويژگي‌هاي فن‌آوري مخصوص ضد زلزله اين قطار در ژاپن، مقايسه راه آهن‌هاي اصلي سريع‌السير دنيا و فناوري‌هاي نوين آن از ديگر محورهاي مورد بحث در اين همايش است.

اين همايش ميزبان تصميم‌گيرندگان حمل و نقل ريلي به خصوص كارشاسان مرتبط با قطارهاي سريع‌السير از جمله نمايندگاني از راه‌آهن و شركت‌هاي حمل و نقل ريلي، اساتيد دانشكده مهندسي راه‌آهن و سايرسازمان‌ها و ارگان‌هاي ذيربط حمل و نقل ريلي خواهد بود.

به گزارش ايرنا، استفاده از قطارهاي پرسرعت در برخي از محورهاي پرتردد كشور در دولت تدبير و اميد مورد توجه قرار گرفته، به طوري كه در نخستين اقدام راه آهن ايران درصدد ساخت قطارهاي پرسرعت در مسير تهران - قم - اصفهان با سرعت بيش از 200 كيلومتر در ساعت است.

کد خبر 330291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha