مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۲
۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سخنان منتسب به وزیر بهداشت مبنی بر درخواست استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کذب محض است.

وزارت بهداشت درخواست استیضاح وزیر رفاه را تکذیب کرد

ايرج حريرچي در حاشيه اجلاس روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي به ايرنا گفت كه بسيار متأسفيم افرادي غيرمسئولانه چنين سخنان نادرستي را بيان مي‌كنند و برخي رسانه‌ها نيز چنين مطالبي را كه مصلحت نيست، منتشر كرده و به شايعات دامن مي‌زنند. به گزارش همشهري سخنان تكذيب شده مربوط به حضور قاضي‌زاده هاشمي در برنامه تلويزيوني نبض در شبكه خبر است كه ششم فروردين از تلويزيون پخش شده است. اما در روزهاي تعطيلات به‌علت تعطيل بودن روزنامه‌ها و سايت‌ها بازتابي نداشت. پس از تعطيلات سايت‌هاي خبري و خبرگزاري‌ها متن پياده شده اين برنامه را روي خروجي خود قرار دادند كه ازجمله خبرگزاري فارس 17فروردين آن‌را منتشر كرد. سخنگوي وزارت بهداشت در ادامه انتقادات خود از رسانه‌ها درباره روابط دو وزارتخانه بهداشت و رفاه گفت طرح تحول سلامت در دولت يازدهم با همكاري كامل و نزديك وزارت بهداشت و وزارت رفاه اجرا شد و اين دو وزارتخانه دوشادوش هم آن را پيش بردند. حريرچي افزود: اگر همكاري وزارت رفاه و مجموعه‌هاي تابعه آن و شخص دكتر ربيعي وزير رفاه با وزارت بهداشت نبود، طرح تحول سلامت تا اين اندازه پيشرفت نمي‌كرد. قائم‌مقام وزير بهداشت ادامه داد: علاوه بر همكاري نزديك دكتر هاشمي و دكتر ربيعي در اجراي طرح تحول سلامت، اين دو از دوستان بسيار قديمي و همدل و همزبان هستند و شايعات مطرح شده به‌هيچ‌وجه صحت ندارد. حريرچي همچنين به خبرگزاري تسنيم گفت درخواست استيضاح وزير رفاه از طرف وزير بهداشت بدتر از دروغ سيزده است. وي اظهار داشت: اين مطلب كذب محض است و آقاي وزير نيز از اين نوع كارها ابراز تأسف مي‌كنند و مي‌گويند كه با آقاي ربيعي (وزير رفاه) دوست صميمي هستند.

همچنين عباس زارع‌نژاد مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، وي نيز با تكذيب اين خبر از پيگيري و شكايت از منتشركنندگان آن خبر داد. به‌گزارش ايسنا زارع نژاد گفت: اين مطلب از اساس كذب محض است و دكتر هاشمي نيز با مشاهده آن شديدا ابراز تأسف كرد. مشاور وزير بهداشت نشر مجدد اين چنين اخباري از سوي ساير رسانه‌ها را اقدامي غيراخلاقي و قابل پيگيري حقوقي خواند و گفت: درصورت اجازه دولت، وزارت بهداشت حتما از منتشر‌كنندگان چنين اخباري شكايت خواهد كرد.

  • وزير بهداشت چه گفته است؟

به گزارش همشهري مشروح مصاحبه قاضي‌زاده هاشمي با برنامه نبض شبكه خبر حاوي انتقادات صريح وزير بهداشت از دولت، مجلس، وزارت رفاه و بيمه‌هاي درماني و تامين اجتماعي است تا جايي كه خود او تصريح مي‌كند اين برنامه، عيدانه نيست و موجب ملال مردم مي‌شود. متن پياده شده بخشي از اين برنامه كه به موضوع استيضاح اشاره دارد در ادامه مي‌آيد: سؤالات شما هيچ كدام بهاري و عيدانه نيست. نمي‌دانم چرا! من نگران مردم هستند كه الان نشستند و حوصله اين حرف‌ها را ندارند. اين حرف‌هاي ملال‌آوري است برايشان. اما چون به زندگي و سلامتشان مربوط است بد نيست بدانند بالاخره صحبت اين است كه حدود 28-27 صندوق است به اسم بيمه.قانون گفته است كه اين صندوق‌ها بايد يك دانه شود و پول‌ها را بايد بريزند در يك صندوق كه اين صندوق قدرت خريدش بالا برود، قدرت چانه‌زني‌اش افزايش پيدا كند و خوب اين خيلي خوب است و درست در راستاي تدبير و عقلانيت است اما چون هر كدام از ما اين صندوقچه در اختيارمان است نمي‌خواهيم اين اتفاق برايمان بيفتد.

مي‌گوييم اگر اين صندوق را تعطيل كنيم هم اختيار پول از ما گرفته شده و مي‌دهند به كسي كه صندوق اصلي دستش است و هم اينكه ساختمان‌مان تعطيل مي‌شود، اداره‌مان، پرسنل مان، ميزمان، ماشين‌مان. من فكر مي‌كنم اگر رودربايستي‌ها را بگذاريم كنار بايد ببينيم كه چه چيزي به نفع مردم است و چه چيزي به نفع كشور؟ چه چيزي باعث صرفه‌جويي مي‌شود؟ خب چرا قانون انجام نشده است؟ چرا سؤال نمي‌كنند؟ چرا نپرسيدند در اين 5سال - آقاياني كه اين قانون را تصويب كردند - كه چرا اجرا نمي‌كنيم؟ چرا استيضاح نكردند؟ اگرمن نكردم اگر ديگري نكرده است، مگراجازه نداشتند؟ به‌نظر مي‌رسد بايد تجميع بيمه‌ها اتفاق بيفتد. خوشبختانه اين موضوع را دارم مي‌گويم كه عمر دولت بيشتر از يك سال نمانده، البته يك سال و چند ماه. هيچ شائبه‌اي وجود ندارد كه ما مي‌خواهيم حوزه اقتدارمان را افزايش دهيم.»

  • اختلاف وزارت رفاه و وزارت بهداشت بر سر چيست؟

تجميع بيمه‌هاي درمان بخشي از قانون برنامه پنجم اســت كه وزارت بهداشت خواهان اجراي آن است. مديريت منابع درمان از طريق بيمه‌ها هم بخشــي از سياســت‌هاي كلي نظام مصوب مجمع تشخيص مصلحت نظام است كه رهبري آن را ابلاغ كرده و وزارت رفاه طرفدار آن و وزارت بهداشت صاحب تفسير خاصي از آن است. مديرعامل سازمان تأميــن اجتماعي مي‌گويد موضوع تجميــع منابــع درمان در بيمه‌ها در جلســات دولت براي بررسي برنامه ششم توسعه مطرح شده اما رأي نياورده اســت. وزيــر بهداشــت مي‌گويد سياست تجميــع منابــع درمــان از طريق بيمه‌ها بــه اين معني نيست كه بودجه‌هاي درماني وزارت بهداشت را به بيمه‌ها بدهند. قاضي‌زاده هاشمي خواستار اين است كه قانون برنامه پنجم درباره تجميع بيمه‌ها اجرا شود و در نتيجه بيمه درمان تأمين اجتماعي با بيمه سلامت ادغام شود و مديريت آن هم به وزارت بهداشت سپرده شود.

سخنگوي دولت اسفند گذشته گفته بود تصميم‌گيري دربــاره تجميع بيمه‌ها و منابع درمان به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي سپرده شده است. نوبخت مي‌افزايد: اين دو وزارتخانه در اين زمينه با هم اختلاف دارند و رئيس‌جمهور از ســازمان مديريت خواسته است نظر خــود را در اين‌باره اعلام كنــد. وي مي‌گويد: كارشناســان اين سازمان در حال بررسي موضوع هستند.

سخنگوي دولت زماني را براي اعلام نتيجه نگفت. اسفند گذشته ربيعي وزير رفاه در گفت‌وگو با خبرنگار همشهري از نظرات اين وزارتخانه درباره تجميــع منابــع درمان گفت اما خواســتار اين شد كه نظرات او منتشر نشــود. ربيعي مي‌گويد رسانه‌اي شدن اختلافات او با وزير بهداشت حل مشكلات را سخت‌تر مي‌كند. داوود دانش جعفري، رئيس كميســيون نظــارت دبيرخانه مجمع تشــخيص مصلحت نظام مي‌گويد متأسفانه موضوع مديريت منابع درمان از طريق بيمه‌ها كه از سياست‌هاي كلي سلامت در برنامه ششم است در برنامه پيشنهادي دولت لحاظ نشده اســت. دانش جعفري كه عضــو مجمع تشــخيص مصلحت نظام هم هست اين بي‌توجهــي به سياســت كلــي را نتيجه اختلافات وزارت بهداشت و رفاه مي‌داند و مي‌افزايــد كميســيون نظــارت مجمع تشخيص در اين‌باره تصميم‌گيري خواهد كرد و درصورت عدم‌رعايت سياست كلي نظام براي مديريت منابع درمان از طريق بيمه‌ها، برنامه ششم را رد خواهد كرد.

  • معاونتي از سوي رئيس‌جمهور براي تجميع بيمه‌ها مامور شود

خضري عضو كميسيون بهداشت مجلس: اختلافي كه اكنون بين وزارتخانه‌هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي وجود دارد به‌جهت يكپارچه نبودن بيمه‌هاي همگاني است كه مشكلات بسياري ايجاد كرده است و با توجه به اينكه اين موضوع امري حاكميتي است لذا به‌نظر مي‌رسد دولت بايد ورود كند.بدون شك وزارت رفاه به‌تنهايي نمي‌تواند وارد عمل شود لذا بايد معاونتي از سوي رئيس‌جمهور در زمينه بيمه‌ها تشكيل شود تا اين معاونت سياست يكپارچه‌اي در بحث برنامه‌ريزي، بودجه ريزي و ارائه خدمات بيمه‌اي به مردم داشته باشد تا اين مشكل براي هميشه رفع شود.

کد خبر 330282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha