شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

سطح تراز آب دریاچه ارومیه در هفته گذشته به ۱۲۷۰.۶۴متر از سطح آب‌های آزاد رسیده که این سطح تراز در مقایسه با هفته مشابه سال گذشته یک سانتی‌متر افزایش ارتفاع آب را نشان می‌دهد.

دریاچه ارومیه

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري ستاد احياي درياچه اروميه، طي 15سال گذشته سطح آب درياچه اروميه همواره در مقايسه با سال قبل‌ كاهش داشته ولي در 20اسفندماه 94پس از 15سال سطح تراز آب درياچه اروميه مثبت شده است. همچنين در مقايسه با سطح تراز درياچه اروميه در 31شهريور سال‌جاري و پايان سال آبي گذشته كه تراز درياچه به 1270.08متر كاهش يافته بود، تراز كنوني درياچه 54سانتي‌متر افزايش يافته است.

براساس اين گزارش، رهاسازي 190ميليون مترمكعب آب از سدهاي آذربايجان غربي به سمت درياچه اروميه آغاز شده است. در اين مرحله از رهاسازي آب سدها به سمت درياچه اروميه كه دومين مرحله رهاسازي آب محسوب مي‌شود، از سد بوكان 140ميليون مترمكعب آب با دبي 70مترمكعب در ثانيه تا 10فروردين 95به سمت درياچه اروميه جريان مي‌يابد. علاوه براين، از سد مهاباد هم 40ميليون مترمكعب آب با دبي 18مترمكعب در ثانيه تا 13فروردين 95و از سد زولا سلماس 10ميليون مترمكعب آب با دبي 10مترمكعب در ثانيه تا سوم فروردين 95به سمت حوضچه اصلي درياچه اروميه رهاسازي مي‌شود. آن طور كه ستاد احياي درياچه اروميه اعلام كرده‌است طي 2مرحله رهاسازي آب از سدهاي استان، مجموع آب رها شده از سدهاي استان به سمت درياچه اروميه بالغ بر 425ميليون مترمكعب خواهد بود.
تصاوير ارسالي مهرداد تبريزي، عكاس همشهري، نشان‌دهنده بهبود وضعيت اين درياچه است.

کد خبر 327948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha