شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

شبه نظامیان مسلح با حمله به هتلی در موگادیشو، پایتخت سومالی جان دست کم ۹ تن را گرفتند؛ حمله‌ای که گفته می‌شود گروه تروریستی الشباب مسئول آن است.

somali

 مهاجمان پیش از آن که وارد هتل "لیگ جوانان سومالی" شوند، خودروی بمب گذاری شده‌ای را در مقابل این هتل به شدت مجهز و مستحکم، منفجر کردند.

انفجار دیگری نیز یکی از پارک‌های عمومی موگادیشو موسوم به "باغ صلح" را هدف گرفت. پلیس می‌گوید، پس از درگیری با چهار مهاجم و کشته شدن آنها، این حمله به پایان رسید.

گروه الشباب شاخه‌ای از القاعده در سومالی است كه دست به حمله‌هاي مسلحانه می‌زند. روز جمعه در موگادیشو صدای یک انفجار مهیب و پس از آن تیراندازی شنیده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی،یک منبع نزدیک به الشباب مدعی شد: ما کنترل کامل هتل را به دست گرفتیم. به هتل لیگ جوانان سومالی حمله کردیم و راهمان را به داخل هتل باز کردیم.

این در حالی است که یکی از مسافران هتل گفت: افراد مسلح نتوانستند وارد هتل شوند و توسط گاردهای امنیتی به بیرون رانده شدند.

این هتل که در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سومالی واقع است براي پرسنل دولتی بسیار محبوب محسوب می‌شود.

الشباب معمولا در روزهای جمعه که روز تعطیل در سومالی است حمله ترتیب نمی‌دهند.این عملیات یک روز پس از حمله خمپاره‌ای به کاخ ریاست جمهوری در موگادیشو انجام شد که در آن سه تن کشته شدند.

کد خبر 326419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha