رهبر مخالفان مشرف در مجلس پاکستان اعلام کرد از همه مجالس کشور به‌طور جمعی استعفا خواهند کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مولانا فضل الرحمان رهبر مخالفان حکومت پاکستان گفت: نمایندگان مخالف در مجلس فدرال پاکستان و مجالس منطقه‌ای توافق کرده‌اند تا به صورت جمعی استعفا دهند.

احمد زیدان خبرنگار الجزیره در اسلام‌آباد گفت، این موضع فضل الرحمان موجب آسیب دیدن صحت انتخابات ریاست‌جمهوری پاکستان خواهد شد که قرار است ششم ماه آینده میلادی برگزار شود، به ویژه آن که اکثر اعضای مجلس پیشاور، اسلامگرا هستند و این به معنای انحلال خودکار این مجلس خواهد بود.

فضل الرحمان گفته است این موضع مخالفان برای پایان دادن به دیکتاتوری است.

وی افزود: نخست وزیر منطقه سرحد فردا از فرماندار این منطقه خواهد خواست مجلس این منطقه را نیز منحل اعلام کند.

خبرنگار الجزیره افزود: این تصمیم مخالفان به معنای تهدید پرویز مشرف رئیس‌جمهور پاکستان است اما دادگاه عالی پاکستان نیز که با اقدامی غافلگیر کننده حکم آزادی همه مخالفان را صادر و دولت نیز این حکم را اجرا کرد در تنگنا قرار می‌گیرد.

پیش از این پرویز مشرف رسماً برای دوره پنج ساله دیگر، نامزد ریاست جمهوری پاکستان شد.

مشاهد حسین، دبیرکل حزب مسلم لیگ وابسته به مشرف، ابراز اطمینان کرد که مشرف درانتخابات روز 6 اکتبر با وجود انتقادهای مخالفان که می گویند تا وقتی وی ریاست ارتش را برعهده دارد، نمی تواند در انتخابات شرکت کند، به ریاست جمهوری برگزیده خواهد شد.

 از سوی دیگر به گزارش سی ان ان بی نظیر بوتو نخست وزیر اسبق پاکستان به انجام مذاکره پنهانی با مشرف اعتراف کرد. وی خاطر نشان کرد: من و مشرف دیدار خوبی داشتیم و در این نشست ایده‌ هایمان را مطرح کردیم، اما اطرافیانی که در کنار مشرف قرار دارند این درک را ندارند و نمی ‌خواهند او به مصالحه‌ سیاسی که برای تسهیل روند دمکراسی در کشور لازم است، تن در دهد.

قرار بود این دیدار محرمانه باشد،اما این مسئله اکنون برملا شده است. من از او خواستم تا اقداماتی را برای برگزاری انتخابات شفاف و منصفانه به انجام رساند، اما این موارد هنوز به اجرا در نیامده و من از این بابت نگران  هستم.

بی ‌نظیر بوتو همچنین گفت که وی از مشرف خواسته تا امنیت لازم را برای وی در زمان بازگشتش به پاکستان فراهم کند و وی را نخست وزیر سابق این کشور خطاب کند.

کد خبر 32628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز