رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی گفت: تا پایان برنامه چهارم توسعه و اداره تمام بنادر و ناوگان کشتیرانی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و کشتیرانی، طاهری در مراسم روز جهانی دریانوردی اظهار کرد: ایران با ظرفیت 11 میلیون تن حمل و نقل دریایی در ردیف 19 ناوگان دریایی جهان قرار دارد.

وی ضمن تأکید بر موفقیت بزرگ ناوگان دریایی کشورمان در دستیابی به ردیف دهم فهرست موافقت‌نامه پاریس گفت: سالانه معادل 4 هزار شناور دریایی در محدوده دریای عمان و خلیج فارس با بیش از 70 هزار تانکر حامل نفت تردد می کنند. همچنین 95درصد 14 میلیون بشکه نفت خام صادراتی این منطقه توسط کشتی‌ها منتقل می‌شود.

طاهری، با اشاره به توسعه سریع بنادر در سواحل دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس و ظرفیت کافی و متناسب بنادر کشور افزود: توسعه ناوگان دریایی اعم از بازرگانی و نفتکش در حال انجام است به نحوی که امسال 28فروند کشتی نفتکش، 64 فروند کشتی تجاری و 15فروند کشتی کانتینر بر به ناوگان دریایی کشور افزوده شده است.

وی افزود: کاهش 42 درصدی سوانح دریایی از دستاوردهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دولت نهم است.

در حال حاضر میانگین انتظار نوبت کشتی‌های عبوری به کمتر از نصف روز رسیده است.

اهری درباره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر و کشتیرانی کشور نیز اظهار کرد: از کلیه کسانی که امکان سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند دعوت می‌شود برای سرمایه‌گذاری در امر حمل و نقل دریایی آماده شوند.

کد خبر 32426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز