سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر را بی‌تردید می‌توان یکی از پرحاشیه‌ترین دوره‌های مهم‌ترین رویداد سینمای ایران در یک دهه اخیر دانست؛

اوج بي‌نظمي و شلوغي در كاخ جشنواره، تقابل برخي اهالي سينما با رسانه‌ها، پوشش‌هاي عجيب و غريب در برج ميلاد، واكنش‌هاي عصبي به برخي فيلم‌ها، برنامه‌ريزي شگفت‌انگيز نمايش فيلم براي اهالي رسانه و... فقط مشت نمونه خروار 6روز اول جشنواره امسال است.

  • يك فيلمساز عصباني:

پس از آنكه ابراهيم حاتمي‌كيا در نشست باديگارد، پرسش «چرا برخي منتقدان اينقدر مريض هستند؟» را مطرح كرد، نوبت به مسعود ده‌نمكي رسيد كه در واكنش به بي‌توجهي اهالي رسانه به «رسوايي2»، 2متن در صفحه مجازي خود بنويسد. در يكي از اين متن‌ها آمده است: از اينكه عصباني هستيد خوشحالم و اگر عصباني نمي‌شديد، به‌خودم و كارم شك مي‌كردم. فيلم، زلزله به جانشان انداخته و درست مثل زمان «فقر و فحشا»، رسوايي هم به خال زده است.

  • بازگشت به جدول:

فيلم سينمايي «ايستاده در غبار» ساخته محمدحسين مهدويان به جدول فيلم‌هاي برگزيده مردم بازگشت و در كنار «ابد و يك روز» سعيد روستايي سهم فيلم‌هاي اول را كامل كرد. «اژدها وارد مي‌شود» ماني حقيقي، باديگارد حاتمي‌كيا و «باركد» به كارگرداني مصطفي كيايي 3فيلم ديگري هستند كه تا پايان پنجمين روز در صدر آراي مردمي قرار گرفته‌اند. «لانتوري» رضا درميشيان روز چهارم در اين جدول بود كه جايگاه خود را از دست داد.

  • استقبال سرد از 2فيلم پرهياهو:

سرانجام قرعه دست و جيغ و سوت و هورا در جشنواره سي‌وچهارم به نام «امكان مينا» خورد و تازه‌ترين تجربه كارگرداني كمال تبريزي در جريان نمايش در كاخ جشنواره ازسوي برخي حاضران كمي تا قسمتي نواخته شد. تماشاگران از برخي بخش‌هاي فيلم به‌شدت استقبال كردند و با دست‌زدن و خنديدن و هورا كشيدن به آن واكنش نشان دادند. رسوايي2 ده‌نمكي هم چندان به مذاق اهالي رسانه خوش نيامد و در همان 30دقيقه ابتدايي برخي تماشاگران در اعتراض به كيفيت نازل فيلم از سالن بيرون رفتند.

  • يك منتقد عصباني:

در ميان نمايش فيلم‌ها و ورود و خروج اهالي رسانه به مركز همايش‌هاي برج ميلاد، منتقد هميشه معترض سينما هم كه گويي از تماشاي فيلم در اين سالن دل خوشي ندارد، در پايان نمايش باديگارد حركاتي قابل تامل هنگام خروج از سالن انجام داد كه از چشم اهالي رسانه دور نماند. درحالي‌كه مأموران سالن سعي داشتند او را براي خروج به سمتي ديگر راهنمايي كنند، او با هل دادن مأمور به شكلي خشن از سالن خارج شد. حالا مشخص نيست اين برخورد خشونت‌آميز ناشي از تماشاي باديگارد بود يا ريشه در جايي ديگر داشت.

کد خبر 324209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha