سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

کارگردان استرالیایی که در دوره گذشته جشنواره فیلم کن با نمایش «مکس دیوانه: جاده خشم» در بخش خارج از مسابقه حضور داشت، سال آینده ریاست هیأت داوران بخش مسابقه رسمی این جشنواره را بر عهده می‌گیرد.

جورج میلر

به گزارش همشهري، مديران مهم‌ترين جشنواره سينمايي جهان جورج ميلر را به سمت رئيس هيأت داوران شصت و نهمين دوره آن برگزيدند. جشنواره فيلم كن بهار سال آينده در اين شهر ساحلي جنوب فرانسه برگزار مي‌شود و انتخاب رئيس داوران در فاصله حدود 3‌ماه تا آغاز، مي‌تواند نشان‌دهنده رويكرد اين رويداد مهم باشد. هنوز جزئيات بيشتر درباره ديگر داوران كن2016و فيلم‌هاي حاضر در افتتاحيه، اختتاميه و بخش‌هاي مسابقه منتشر نشده است.

ميلر كه بيش از همه با كارگرداني مجموعه فيلم‌هاي مكس ديوانه شناخته مي‌شود، امسال با جاده خشم علاوه بر درخشش در فصل جوايز سينمايي نامزد دريافت 10جايزه اسكار شامل بهترين فيلم و بهترين كارگردان هم شده است. اين فيلم آخرالزماني مورد پسند منتقدان قرار گرفت و حدود 400ميليون دلار در دنيا فروخت. ميلر پيش از اين با «پاهاي شاد» اسكار انيميشن را برده و چند نامزدي اسكار هم در كارنامه دارد.

در سال‌هاي اخير چند فيلمساز نامدار يعني جوئل و ايتن كوئن، جين كمپيون و استيون اسپيلبرگ رياست داوران بخش مسابقه رسمي جشنواره كن را بر عهده داشته‌اند. ضمن اينكه ميلر در 2سال آخر دهه1990 عضو هيأت داوران بود. اين فيلمساز استراليايي در دهه 1980سه‌گانه مكس ديوانه را با بازي مل گيبسن ساخت و او را به جايگاه يك ستاره هاليوودي رساند. چهارمين قسمت اين مجموعه هم امسال به نمايش درآمد و بار ديگر مورد توجه قرار گرفت.

شصت و نهمين جشنواره فيلم كن 11تا 22‌ ماه مي ‌2016در فرانسه برگزار مي‌شود و مي‌تواند بهترين پايان براي 12‌ماه رؤيايي جورج ميلر باشد؛ كارگرداني كه تا آن زمان احتمالا چند جايزه اسكار به كمد جوايز خود افزوده است. مهم‌ترين وظيفه ميلر و همكارانش در هيأت داوران انتخاب برنده جايزه معتبر نخل طلايي بهترين فيلم است.

کد خبر 323801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha