همشهری آنلاین: مجله‌ تهران، ماهنامه اجتماعی- فرهنگی با گستره توزیع سراسری است که توسط بخش خصوصی با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی احسان میراب زاده منتشر می‌شود.

  • وب‌گاه رسمي: www.tehranmagazine.ir

نخستین شماره این ماهنامه، مهرماه سال 1394 در همزمانیِ تقویمی عید سعید غدیرخم با جشن مهرگان به روی دکه‌های روزنامه‌فروشی رفت.

نشانه نوشته مجله تهران (Logo) توسط صداقت جباری، خوشنویسی و طراحی شده و صفحه آرائی (Layout) براساس رویکرد مجله، «عکس محور» طراحی شده است. مجله تهران، می‌کوشد تا با بهره گرفتن از عکاسی مستند اجتماعی، پیامش را به طیف بیشتری از مخاطبان در گروه‌های مختلف سِنّی عرضه کند و تاثیرگذاری‌اش را بر مجله خوانی افزایش دهد. رسم الخط مجله تهران، براساس مصوبات فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی است.

سردبیری ماهنامه تهران را پژمان موسوی عهده‌دار است. خروجی تحریریه مجله تهران درگروه برخطِ شهر با بخش‌های شهروند، آبادی، دربست، جانِ شهر و قاراشمیش؛ گروه تهران‌خوانی با بخش‌های تهران‌مصور، راسته‌کتاب و تهران‌مکتوب؛ گروه تهران‌پلاس با بخش‌های هیجان، رستوران‌گردی، همزیستی، کمپینگ و در گروه‌های طهران قدیم؛ شب‌های تهران؛ کنتراست؛ موسیقی؛ تماشا، مجله خبری و پیشنهاد ارائه می ‌شود.گروه عکس مجله هم علاوه بر تامین عکس‌های متن، با بخش‌های مستقل از متن به نام‌های عکاس‌باشی، تهرانِ ما، خارج از تهران و ایرانِ ما به ارائه محتوا می‌پردازد.

  • بیانیه چارچوب آگهی

ماهنامه تهران، برای صاحبان کار و  کسب، یک «بیانیه چارچوب آگهی» در سه برداشت دارد که در آن آمده است:
«مجلات هم مثل انسان‌ها منحصربه فردند و متفاوت بودن، به مجله مزيت‌هايي مي‌بخشد كه اولين‌اش، به چشم آمدن است.

  • برداشت یک

«تهران» نامي است به يقين نيرومند. آنقدر نيرومند كه سه ستاره درخشان را نصيب تانمي‌كند:١. به نام تجاري‌تان امكان مي‌دهد كه به سرعت، از ساير رقبا فاصله بگيرد. 2. به نام تجاري‌تان امكان مي‌دهد كه متمايز شوندگي بيشتري را دنبال كند. 3. خريد و تجربه رضايت بخشي از نام تجاري‌تان براي مخاطب فراهم می‌شود.

  • برداشت دو

«مجله تهران»برای رساندنتان به این سه ستاره درخشان، بايد جذاب، اصيل و مربوط باشد. «جذاب» كه خوانندگان، به سمت «تهران» كشيده شوند؛ «اصيل» كه مخاطب، «تهران» را باور كند و «مربوط» كه مجله، بتواند با زندگي‌ها و نيازهایشان پيوند برقرار كند.

امّا چه چيزهايي «مجله تهران» را جذاب‌تر، اصيل تر، مربوط تر و در نتيجه در ذهن مخاطب، مثبت مي‌كندو از نظر عاطفي موجب درگيرسازي بيشتر مخاطب با مجله می‌شود؟


1. سوژه پردازی‌های جوان‌گرایانه 2. روش‌های خلاقانه  روزنامه نگاری 3. جذب نخبگان، اهالی فرهنگ و هنر، تهران‌شناسان و فعالان کار و کسب 4. بهره مندی از تکنیک‌های گرافیک در فُرم 5. عکس محور بودن مجله 6. به‌کارگیری استانداردهای جهانی در انتشار مجله 7. عقلانيت 8. ارزش‌هايي كه بر سرشان مصالحه نمي‌كنيم 9. چارچوب 10. داستان منحصر به فرد «تهران»11 .توانايي كارِ گروهي و بهبودپذيري 12. تفاوت

كلمات معمول ما در مجله تهران براي احترام به مخاطب عبارت‌اند از: ممتاز، نوآورانه، قابل اعتماد، قابل استناد، كارا، زيبا، اخلاقي، دوستانه، هيجان انگيز، جذاب، حرفه‌اي.

  • برداشت سه

مجله تهران مي‌خواهد برای رسیدنش و رساندنتان به سه ستاره درخشان، به حسرت تهراني‌ها پايان دهد و داستانِ نو و تازه‌اي را خلق كند. داستانِ پايانِ حسرت‌ها. پايان حسرتِ معنا بخشيدن به لحظات زندگي در تهران؛ پايانِ حسرت تعلق خاطر؛ پايانِ حسرت لذت بردن از مشاركت اجتماعی.

دچار اين اشتباه نشويد كه فكر كنيد همه اينها شاعرانه و غيرممكن هستند. نام‌هاي تجاري بزرگ دنيا هم به همين حسرت‌ها پايان داده‌اند (نسبي و نه مطلق) و همين‌طور عمل‌كرده‌اند و موفق بود‌ه‌اند.»

شماره شاپای  مجله تهران  ISSN  2423-768X، قطع آن 24 × 21 سانتیمتر و چاپ آن چهار رنگ است. دسترسی به مجله تهران در فضای مجازی از طریق آی دی Tehranmag در اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و فیسبوک امکان‌پذیر است.

کد خبر 323113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =