با انتشار فهرست کتاب‌های پرفروش فروشگاه مرکزی شهر کتاب در نیمه دوم دی، کتاب‌هایی چون «یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی»، «لذتی که حرفش بود»، «فرنچ تئوری و آواتارهایش»، «دختر شینا» و «جهان هولوگرافیک» در حوزه‌های مختلف جزو آثار پرفروش لقب گرفتند.

کتاب

به گزارش همشهري، «يادداشت‌هاي روزانه محمدعلي فروغي از سفر كنفرانس صلح پاريس» همان كتابي است كه اواسط تابستان امسال غلامعلي حداد عادل آن را هنگام حضور محمدجواد ظريف در مجلس پس از توافق هسته‌اي وين به او هديه كرد. اين كتاب 736صفحه‌اي با وجود قيمت 65هزار توماني به چاپ دوم هم رسيده و احتمالا به‌خاطر انتشار همان عكس معروف با وزير امور خارجه، همچنان در فهرست پرفروش‌هاست.

«شناخت كورش (جهانگشاي ايراني)»، «فتح‌نامه ايروان (روابط ايران و عثماني در آستانه برافتادن صفويان)» و «مادر ترزا (يادداشت‌هاي شخصي)» ديگر كتاب‌هاي پرفروش تاريخي هستند. در ميان كتاب‌هاي داستان هم مي‌توان به «لذتي كه حرفش بود (شش تك‌نگاري درباره ديدن و زيستن)» پيمان هوشمندزاده، «شكسپير و شركا» جرمي مرسر با ترجمه پويه ميثاقي و «مرد صدساله‌اي كه از پنجره فرار كرد و ناپديد شد» اشاره كرد. «درياي معرفت»، «عقل سرخ»، «نگاهي به تاريخ و اساطير ايران باستان» و «اديان ابتدايي و خاموش» جزو پرفروش‌هاي حوزه دين و عرفان هستند و در حوزه فلسفه اين عناوين به چشم مي‌خورد: «فرنچ تئوري و آواتارهايش: نقدي بر آماس تئوريك پسامدرنيسم» گردآوري و ترجمه بهروز صفدري و سميه خواجوندي، «متافيزيك چيست»، «فلسفه سياسي و اجتماعي كانت» و «چند گفت‌وگو درباره تجدد».

«دختر شينا»، «آن بيست و سه نفر»، «دا (خاطرات سيده‌زهرا حسيني)» و «من زنده‌ام» عناوين پرفروش انقلاب و دفاع‌مقدس، «راهنماي ژانر (معرفي و بررسي 10گونه سينمايي)»، «پابلو پيكاسو مردي كه دوزخ را نقاشي كرد»، «بلا تار پس از پايان» و «عكس‌هاي فخرالدين فخرالديني۲» كتاب‌هاي پرفروش حوزه هنر و «جهان هولوگرافيك» مايكل تالبوت ترجمه داريوش مهرجويي، «جهان‌هاي موازي»، «آينده ذهن» و «بيگ‌بنگ فلسفه و خدا» هم پرفروش‌هاي حوزه علم هستند.

کد خبر 322868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha