همشهری آنلاین: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که هر روز با استفاده از رسانه‌ها زندگی خود را می‌گذرانیم و این موضوع جزو لاینفک زندگی ما شده است.

ضیائی پرودر

 اگر قرار است به سفر بروید با استفاده از رسانه‌ها مخصولا رسانه‌های آنلاین می‌توانیم بهترین انتخاب را داشته باشید.

براین اساس دکتر حمید ضیایی پرور استاد دانشگاه و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشکری کشور در مقاله‌ای این چنین به موضوع اشاره کرده است که: گردشگران امروزی چه داخلی و چه خارجی، قبل و حین سفر و گردشگری، از وسایل و ابزارهای الکترونیکی به طورکامل استفاده می‌کنند.

گردشگران حرفه‌ای قبل از سفر، اطلاعات و شناخت نسبتا کاملی از مقصد خود بدست می‌آورند و در هنگام سفر، به مشاهده و مستند‌سازی وقایع و اماکنی که مشاهده کرده اند می پردازند.در حین سفر نیز گردشگران علاوه بر جستجوی اطلاعات پیرامونی در فضای مجازی، باگذاشتن پیام‌ها،کامنت‌ها بر روی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی مرتبط با مکان‌هایی که بوده اند ردپایی ازخود به جای گذاشته و عملا به راهنما برای دیگر گردشگران تبدیل می شوند.

وجود بسترهای ارتباطی به ویژه اینترنت پر سرعت می‌تواند کمک شایانی به سهولت فرآیند سفر کند. وجود ده‌ها سایت اینترنتی و اپلیکیشن موبایلی آنلاین برای اخذ ویزای الکترونیک، نقشه یابی، نقشه‌های هوشمند، راهنمای سفر، تورهای مجازی، سامانه‌های واقعیت افزوده مکان‌های گردشگری و تاریخی، سامانه‌های رزو هتل، خرید بلیط، خرید بلیط موزه‌ها و اماکن گردشگری و تفریحی، پذیرایی، وجود شبکه‌های اجتماعی منتشر کننده عکس وفیلم ،ضرورت توسعه پهنای باند اینترنت در ایران را آشکار می‌سازد.به ویژه با توجه به قابلیت نسل‌های جدید تلفن همراه که امکان سیار بودن و تحرک را به کاربر می‌بخشد ضرورت رشد این فناوری بیش ازبیش مشخص می‌شود.

امروزه حتی در دنیا گردشگری الکترونیک شاخه ویژه توریسم داریم که خود شامل دهها شاخه تخصصی دیگر می شود . در این حوزه ها نیاز فراوانی به تولید محتوا داریم.

وجود زیر ساخت‌های اینترنتی به عنوان یک شاخص اصلی برای توریست‌ها مطرح است.و توریستهادر ایام سفر نیاز بیشتری به پهنای باند دارند.

تمامی بخش‌های سنتی گردشگری نیز به فناوری نوین آنلاین، مبنتی بر موبایل مجهز هستند. خدمات توسط این فناوری‌های نوین عرضه می‌شود در غیر این صورت بخشی از این زنجیره دچار اختلال خواهد شد.

بنابر این اطلاعاتی که توریست‌ها از خود در فضای مجازی برجای می‌گذارند به عنوان بهترین مشاوره برای توریست‌های بعدی به شمار می‌رود. اگر بستر فنی مناسب برای تعامل درکشوری وجود نداشته باشد ،اصل تعامل از اساس منتقی خواهد شد.

کد خبر 322759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha