مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، از قانون گریزی به عنوان یکی از عوامل مهم افزایش آلودگی هوا یاد کرد و گفت : قانون گریزی، یکی از رویه‌های ما شده است.

وزیر بهداشت

به گزارش سلامت آنلاین، دکترسيد حسن هاشمی افزود: قانون گریزی، یکی از رویه‌های ما شده است. هر کدام از ما که مسئولیتی بر عهده می‌گیریم می‌گوییم موتورسیکلت‌ها از طبقه ضعیف جامعه هستند. پس نباید مانع کارشان شد، یا می‌گوییم تاکسی‌های فرسوده که خود عامل آلودگی هوا هستند و کار حمل و نقل مردم را انجام می‌دهند، پس نباید جلوی کارشان گرفته شود. کارخانه‌های مونتاژ خودرو را هم که می‌گوییم اگر فشار بیاوریم، عده ای از نان خوردن می‌افتند، پس نباید تعطیل شوند.

وزير بهداشت گفت:هر جایی که می‌خواهیم کار کنیم سخت است، اما جایی که می‌خواهیم همدیگر را متهم کنیم، کار راحت می‌شود.

هاشمي افزود: به نظر می‌رسد رفع آلودگی هوا سخت، ولی شدنی است . نمی توان رفع این معضل را به صورت یکطرفه و تنها از مردم انتظار داشت.‌

او گفت: در تعداد زیادی از این کشورها آلودگی هوا مشکلی جدی است و مردم در این شهرها از هوای پاک بی بهره هستند در کشور ما هم مردم از هوای پاک بی بهره اند و در این زمینه مشکلات زیادی داشته ایم که به نظر می‌رسد به باور برخی از سیاستمداران و کارشناسان قسمتی از این مشکلات غیرقابل حل است.

وزير بهداشت با بیان اینکه اگر کار رفع آلودگی هوا را دست دانشگاهیان و غیر سیاسیون می‌دادند، رسیدن به هدف خیلی دور از دسترس نبود، به یک آمار جهانی در ارتباط با الودگی هوا اشاره کرد و افزود: طبق آماری که از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده در ۱۶۰۰ شهر از ۹۰ کشور جهان تنها ۱۲ درصد مردم از هوای مطلوب برخوردارند. در تهران هم این آلودگی ها نسبت به سایر نقاط جهان و منطقه متفاوت است.

وزير بهداشت ، هزینه کردن برای ارتقای سلامت جسم و روان مردم را بخشی از عوارض این آلودگی عنوان کرد و گفت: به دلیل آلودگی هوا، چندین میلیارد دلار در سال ضرر می‌کنیم که بخش عمده آن را مردم پرداخت می‌کنند و متوجه هم نیستند که روح، جان، سلامتی و کسب و کارشان را فدای آلودگی هوا می‌کنند، البته بخشی از این هزینه ها را هم ما پرداخت می‌کنیم مثل هزینه های بیمارستانی که تحمیل می‌شود.

وي افزود: اکثر این موارد خود ساخته است که شاید خیلی از اوقات نخواهیم قبول کنیم.

وزیر بهداشت درباره اقدامات مثبت در جهت کنترل آلودگی هوا نیز تاکید کرد: تاکنون توانسته ایم بسیاری از وسایل نقلیه کاربراتوری را انژکتوری کنیم، عدم استفاده از بنزن را نهادینه سازیم و همچنین گازوئیل را هم به بنزین تبدیل کرده ایم.

کد خبر 321542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha