چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

سید مهدی سیدی: برادر! خواهر! تو امروز، هم جذابی و هم خطرناک. باورهایت برای انسان خسته و شهروند وامانده، انگیزاننده و پربهاست اما از تو می‌ترسند. این روایت روزگار توست، ‌ای انسان مسلمان! در همین حوالی سال ۲۰۱۶.

مي‌گويند هرجا بمبي مي‌تركد تو مقصري! هروقت هواپيمايي ساقط مي‌شود، عليه تو تيتر مي‌زنند! اگر رستوراني آتش بگيرد يا سري بريده و شكمي پاره شود، نخستين سرمقاله‌ها عليه تو مخابره مي‌شود.
اين امتداد يك روايت حداقل 15ساله است؛ از زمان ويراني برج‌هاي آمريكايي در سپتامبر 2001.

برادر! خواهر! تو متهم رديف اول هستي. اگر محاسن بگذاري و كراوات نزني، به سمت‌ات شليك مي‌كنند. اگر روسري به سر كني و كنار دريا برهنه نشوي، زنداني‌ات مي‌كنند. اگر قرآن بخواني، روي پيشاني‌ات مي‌نويسند عقب افتاده. اگر بچه‌هايت را در فلسطين و افغانستان و عراق بكشند و عروسي‌ات را بمباران كنند، از حق خود دفاع كرده‌اند اما اگر از ناموست دفاع كني، تو را تروريست مي نامند.

روزگار آشفته‌اي است! انگار ميليون‌ها دلار هزينه اسلام‌هراسي و هزاران ساعت سخنراني هيجاني سياستمدار آمريكايي و اروپايي، كار خود را كرده است. نقاشي‌ات را در رسانه‌ها، ترسناك كشيده‌اند تا كسي به دل و فكرت نزديك نشود.

اما نگران نباش، اين سكه، روي ديگري هم دارد؛ تو جذابي! عطش نسبت به تو زياد شده است؛ درست مثل يك چشمه زلال بعد از فرسنگ‌ها پياده‌روي در يك بيابان وحشي. حجاب تو خريدار زيادي پيدا كرده و حتي چفيه‌ات از مهم‌ترين برندهاي پولساز دنيا، هواداران بيشتري يافته است. سبك زندگي‌ات، به يك انشاي انگيزاننده مبدل شده كه دانش‌آموزان خسته رديف آخر كلاس را هم به ذوق واداشته است.

تو جذابي چون مسير محمد(ص) را مي‌روي. تو خواهان داري چون با كلام خداي محمد(ص) زنده شده‌اي؛ همان محمدي كه به او مژده دادند «رَفَعْنالَك ذِكرَك» و امروز محمد پرآوازه‌ترين نام دنياست. همين سال قبل 71بار به مسجدهاي تو در آمريكا حمله كرده‌اند اما نام پيامبرت در ينگه دنيا رونق گرفته و ظرف 7سال، تكرار نام محمد براي بچه‌هاي آمريكايي 1/5 برابر شده است.

فكر خودت را عرضه كن و احساست را نمايش بده، باورهايت را فرياد كن تا جاذبه‌ات دل‌هاي ترسيده را فتح كند. تو فاتح قرني شك نكن!

کد خبر 321452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha