همشهری آنلاین: پکن در آخرین تلاشش برای مقابله با آلودگی هوا ۲۵۰۰ کارخانه کوچک آلاینده را تعطیل می‌کند.

به گزارش رویترز آلودگی به موضوع حساسی در چین بدل شده و نگرانی‌ها درباره تخریب زیست‌محیطی به‌خصوص ناشی از کارخانه‌ها هر سال اعتراضات هزاران نفر را برمي‌انگيزد.

خبرگزاری دولتی شین‌هوا اعلام كرد، شهرداري‌هاي چهار منطقه پكن که امسال مه‌دود خفقان‌آور آنها را فرا گرفت، ملزم خواهند شد که 2500 شرکت را تا پایان سال تعطیل کنند و قرار است شرکت‌های بیشتری در سال آینده تعطیل شوند.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام نامبردنشده اعلام کرد افزايش شمار منابع کوچک آلاینده مانند رستوران‌ها، هتل‌ها و گاراژها تأثیر کاهش عمده در شمار شرکت‌های بزرگ به شدت آلاینده و با مصرف انرژی بالا را در شهر را خنثی می‌کند.

ماه گذشته پکن برای دومین بار تابه‌حال به خاطر آلودگی شدید هوا با اعلام وضعیت «هشدار قرمز» مدرسه‌ها را تعطیل و ساخت‌وسازها در فضای آزاد را ممنوع کرد.

روز شنبه 9 ژانویه (19 دی) وزارت محیط‌زیست چین هشدار داد که مه‌دود شدید هفته آینده به پکن، ایالت هابئی و شهر مجاور تیان‌جین باز خواهد گشت.

شین‌هوا اعلام کرد داده‌های رسمی نشان دادند که میانگین میزان ذرات معلق PM2.5 در طول سال 2015 در پکن 80.6 میکروگرم در مترمکعب بوده است که 1.3 برابر بیشتر از استاندارد ملی است.

چین قول داده است که مصرف زغال‌سنگ را کاهش دهد و صنایع آلاینده را تعطیل کند، اما مقامات زیست‌محیطی می‌پذیرند که بعید است این کشور بتواند پیش از سا 2030 به استانداردهای دولتی کیفیت هوا برسد.

کد خبر 321065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha