همشهری‌آنلاین: اشرف غنی احمدزی، رئیس‌ جمهور افغانستان اعلام کرد مقام‌های ارشد این کشور با مقام‌هایی از پاکستان، آمریکا و چین در ماه ژانویه در اسلام‌آباد دیدار خواهند کرد تا درخصوص تدوین نقشه راهی برای احیای مذاکرات به بن‌بست رسیده میان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان بحث و گفت‌وگو کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، اشرف غنی احمدزي، رئیس‌جمهور افغانستان در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: دور نخست نشست چهارجانبه میان مقام‌هاي ارشد پاکستان، افغانستان، چین و آمریکا درخصوص تدوین نقشه راهی برای مذاکرات صلح متمرکز خواهد شد و این مذاکرات 11 ژانویه(21 دي) در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

دور دوم این نشست نیز قرار است متقابلا در کابل برگزار شود.

دور نخست مذاکرات رودررو میان طالبان و دولت افغانستان در ماه ژوئیه در پاکستان برگزار شد، اما پس از افشای مرگ ملاعمر، رهبر طالبان دور دوم لغو شد.

اظهارات غنی چهار روز پس از دیدار او با راحیل شریف، رئیس ارتش پاکستان در کابل و پس از توافق دو کشور برای برداشتن گام‌هایی علیه گروه‌های مسلحی که از پیوستن به فرآیند صلح سرپیچی می‌کنند، مطرح شد.

باوجود تمامی تلاش‌ها برای احیای مذاکرات صلح، شورشیان طالبان به فعالیت‌های خود شدت داده‌اند و درگیری‌های شدیدی میان نیروهای امنیتی افغانستان و شبه‌نظامیان طالبان در استان‌های جنوبی افغانستان انجام شده‌است.

کد خبر 320089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha