همشهری آنلاین: یاسوئو فوکودا، نامزد سمت نخست‌وزیری ژاپن امروز (جمعه 30 شهریور) اعلام کرد قصد دارد قانون جدیدی را به پارلمان این کشور ارایه دهد

ای قانون  راه را برای ارتش ژاپن به منظور تداوم همکاری‌اش با کشورهای غربی درگیر جنگ در افغانستان همواره می‌کند.

خبرگزاری اتریش از توکیو گزارش داد، سروزیر سابق ژاپن دونده اول رقابت برای جایگزینی شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در جریان انتخابات پارلمانی سه‌شنبه هفته آینده محسوب می‌شود.
فوکودای 71 ساله گفت قانون جدید ضروری است زیرا مشکلاتی در کسب حمایت از بلوک اپوزیسیون برای تمدید قانون ویژه جدید در این باره که اجازه می‌دهد سوخت کشتی‌های متفقین را تامین کرد، وجود دارد. قانون جاری در تاریخ اول نوامبر سال جاری منقضی می‌شود.
تارو آسو، دبیرکل حزب LDP و رقیب فوکودا نیز معتقد به ارایه قانون جدید است.
در همین حال، حزب دموکراتیک ژاپن (DPJ) مهم‌ترین حزب اپوزیسیون که در انتخابات ماه ژوئیه اکثریت کرسی‌های مجلس مشاوران این کشور را از آن خود کرد، قصد دارد علیه تمدید این قانون رای دهد.
در جریان مباحثه‌ای که روز جمعه رخ داد، فوکودا گفت به مدد حمایت افکار عمومی ژاپن، امیدوار به تداوم تمدید این قانون است که وی آن را ضدتروریسم خطاب کرد.
فوکودا با حمایت اکثریت قانون‌گذاران LDP برای ریاست بر این حزب نیز پیشروست. انتخابات در این خصوص نیز روز یکشنبه انجام می‌شود.
آبه در تاریخ 12 سپتامبر استعفای خود را اعلام کرد و همچنان برای مداوا در بیمارستان به سر می‌برد.

کد خبر 31989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز