سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از به‌کارگیری ۲۵۶هزار نیرو در طرح زمستانه پلیس راه خبر داد و خط قرمزهای پلیس در برگزاری این طرح را تشریح کرد.

سردار تقي مهري در رزمايش ترافيكي پليس راهنمايي و رانندگي با بيان اينكه طرح زمستانه 94كه از روز گذشته آغاز شده تا 23اسفندماه ادامه خواهد داشت، هدف از اين طرح را تأمين ايمني مسافران و رانندگان و همچنين سهولت در عبور و مرور اعلام كرد و گفت: 56هزار نيرو به‌صورت مستقيم و بيش از 200هزار نيرو به‌صورت غيرمستقيم در اجراي طرح زمستانه حضور دارند.پليس نيز با تمام توان و امكانات خود وارد طرح زمستانه شده و در بيش از 110گردنه و نقطه كوهستاني و برفي مستقر شده است. علاوه بر آن تمامي جاده‌هاي كشور را نيز تحت پوشش قرار مي‌دهد.

وي با بيان اينكه در مجموع 25هزار تيم امدادي و خدماتي در طرح زمستانه حضور دارند، خط قرمزها و تخلفاتي كه پليس با جديت در طرح زمستانه با آن برخورد مي‌كند را چنين توضيح داد:«تخلفاتي مانند انحراف به چپ و سبقت غيرمجاز، 2 تخلفي هستند كه بيشترين تصادفات در اين فصل را به‌خود اختصاص داده‌اند از اين‌رو پليس به‌طور ويژه با اين تخلفات برخورد خواهد كرد. مأموران ما در اين زمينه با متخلفان شوخي نخواهند داشت. همراه نداشتن تجهيزات زمستاني به‌خصوص زنجير چرخ در جاده‌هاي برفگير هم خط قرمز است و مأموران ما با خودروهايي كه در جاده‌هاي برفگير فاقد زنجير چرخ باشند برخورد كرده و اجازه ادامه مسير را به آنان نخواهند داد.» رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي همچنين درباره اقدامات پليس در ايام وارونگي و آلودگي هوا گفت:«در اين خصوص به‌ويژه در شهرهايي كه داراي جمعيت بيشتر و آلودگي هستند، تمهيداتي انديشيده شده است. تشديد اعمال قانون و مقررات درخصوص خودروهاي دودزا و همچنين سختگيري براي كنترل معاينه فني خودروها ازجمله اين موارد است.»

  • آمادگي براي سفرهاي زمستاني به روايت اعداد

4500 امدادگر هر روز در جاده‌ها مستقر هستند.

2120 آمبولانس آماده‌باش هستند.

18فروند بالگرد براي ارائه خدمات اورژانسي آماده‌اند.

1097پايگاه ثابت، سيار و موقت هلال‌احمر در جاده‌ها فعالند.

14هزار نيروي اورژانس در زمستان خدمت‌رساني مي‌كنند.

کد خبر 318136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha