دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال تحصیلی جدید گسترش می یابد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دو معاون « آموزش و پرورش عمومی » و «پرورشی و تربیت بدنی» وزارت آموزش و پرورش در بازدیدی که از مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون انجام دادند بر نقش مهم کانون در ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور تأکید کردند.

در این بازدید استفاده از تجربه‌های کانون در زمینه توسعه کتاب و کتابخوانی و انتشار کتاب،‌ تولید فیلم و اسباب‌بازی و استفاده از تخصص هنرمندان و نویسندگان فعال در حوزه ادبیات و هنر کودک و نوجوان مورد تأکید دو معاون وزیر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش علی باقرزاده فاروجی معاونت آموزش و پرورش عمومی این وزارتخانه، کانون را سرمایه‌ای گرانسنگ در عرصه تعلیم و تربیت توصیف کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند از تجربه‌های کانون برای تقویت حس کنجکاوی خلاقیت و نوآوری کودکان و نوجوانان استفاده کند و ما به دنبال پیدا کردن راهکارهایی هستیم تا با استفاده از این ظرفیت‌ها دامنه آثار و تولیدات کانون و تجربه‌های هنرمندان و نویسندگان مطرح کشور را به سطح مدارس و داخل کلاس‌ها توسعه دهیم چرا که خاستگاه اصلی تحول در این حوزه مدارس است.

وی افزود: کتاب‌های کانون روحیه پژوهش، تحقیق و پرسش‌گری را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند و ما می‌توانیم با پیدا کردن یک راه کار عملی و منابع مالی مناسب، در قالب یک همکاری سه جانبه بین آموزش و پرورش، مدارس و کانون این تولیدات و محصولات فرهنگی که مورد تأیید کارشناسان تربیتی نیز هست، در اختیار دانش‌آموزان کشور قرار دهیم.

سیدمحمدباقر پیشنمازی معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در این بازدید که جمعی از مدیران کل و مدیران ارشد دو معاونت و مدیرعامل و مسؤولین کانون نیز حضور داشتند گفت: آموزش و پرورش هنوز نتوانسته است از ظرفیت‌های بالای کانون در زمینه‌های فرهنگی و هنری به خوبی استفاده کند و به نظر من کانون باید دامنه اطلاع‌رسانی خود را از یک شعاع مشخص به سطح وسیعتری از مخاطبین گسترش دهد و فعالیت‌هایش را در حد ساختمان‌هایش در سراسر کشور محدود نکند.

وی با اشاره به این موضوع که هنوز پیوند و ارتباطی جدی بین این وزارتخانه و مدارس آن با کانون برقرار نشده است تصریح کرد: در بسیاری از تولیدات و محصولات کانون فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی به صورتی ظریف و دقیق مورد توجه قرار گرفته است و کانون توانسته است با روش‌های غیرمستقیم و با استفاده از قصه و بازی به دنیای کودکان راه پیدا کند چرا که دنیای بازی، زندگی فرداهای بچه‌ها را رقم می‌زند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش در ادامه بر این نکته هم تأکید کرد که هنوز کسانی در بدنه این وزارتخانه با ظرافتها و فعالیت‌های کانون تا حد زیادی آشنا نیستند و این می‌طلبد تا کانون با برپایی نمایشگاه‌هایی در حاشیه همایش‌های ملی مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور، فعالیت‌ها و تولیدات خود را به آنها معرفی کند.

پیشنمازی این ارتباط را از سویی هم به نفع کانون دانست که بر اثر آن ظرفیت‌های اقتصادی کانون بالا می‌رود و از این راه می‌تواند بسیاری از ایده‌ها و طرح‌های خود را که به دلیل محدودیت‌های مالی امکان اجرا یا تولید آن وجود ندارد عملی کند.

وی همچنین بر نقش صدا و سیما و رسانه‌های جمعی در معرفی کانون به خانواده‌ها و دانش‌آموزان کشور تأکید کرد.

در این دیدار همچنین محسن چینی‌فروشان مدیرعامل کانون نیز با اشاره به تجربه اجرای طرح کانون، مدرسه در سال‌های پیش این طرح را حرکتی موفق توصیف کرد و با تشریح فعالیت‌های کانون، برای گسترش همکاری‌ها با دو معاونت آموزش و پرورش عمومی و پرورشی و تربیت بدنی این وزارتخانه اعلام آمادگی کرد.

طرح کانون مدرسه در سال‌های گذشته با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و کانون برگزار شد و طی آن بچه‌های مدارس به مراکز کانون می‌آمدند و با فعالیت‌های آن آشنا می‌شدند.

کد خبر 31702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز