همشهری آنلاین: حومه میدان آزادی در مرکز شهر بغداد در بخش الرصافه در شرق رودخانه دجله از شامگاه روز جمعه به مناسبت تظاهرات فراگیر مردمی علیه تجاوز نظامی ترکیه به شمال اراضی عراق شاهد تدابیر امنیتی بود و از بامداد صبح روز شنبه با بستن دو دهنه پل 'الجمهوریه' و 'السنک' در مرکز پایتخت عراق، این تدابیر شدت گرفت.

 تدابیرشدید امنیتی در بغداد در آستانه تظاهرات فراگیر مردمی علیه اقدام نظامی ترکیه

به گزارش ایرنا، پل های الجمهوریه و السنک به عنوان دو پل از 13 دهنه پلی که بخش کرخ در غرب رودخانه دجله را به بخش 'الرصافه' در شرق رودخانه وصل می کنند، از شامگاه دیشب و بامداد روز شنبه شاهد استقرار نیروهای نظامی و خودروهای زرهی در این دو دهنه پل بوده و عملا رفت و آمد خودروها از این دو پل به دو سوی بغداد بطور کامل قطع شده است.

پل های الجمهوریه و السنک مهمترین پل های منتهی به محل برگزاری تظاهرات روز شنبه در میدان التحریر (آزادی) است.

همزمان در بخش الرصافه نیز تمامی خیابان های منتهی به محل برگزاری تظاهرات بسته اعلام شده و کل منطقه شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی عراقی است.

راهپیمایی ضد ترکیه ای که تشکیلات داوطلب مردمی معروف به الحشد الشعبی دعوت به برگزاری آن در بعد از ظهر امروز کرده و بر آن نام روز حاکمیت نهاده است، انتظار می رود با حضور فراگیر مردمی همراه باشد.

تمامی گروه های مقاومت اسلامی وابسته به تشکیلات داوطلب مردمی پیشتر در بیانیه هایی بر مشارکت گسترده دراین راهپیمایی اعلام آمادگی کرده بودند و الحشد الشعبی نیز اعلام کرده است که گروه های مقاومت اسلامی فقط با حمل پرچم ملی عراق در این تظاهرات حاضر خواهند شد.

نماینده آیت الله سیستانی درخطبه جمعه دیروز در کربلای معلا از برگزاری تظاهرات گسترده مردمی درعراق علیه تجاوز نظامی ترکیه به اراضی عراق حمایت و اعلام کرد که بایستی واکنش های مردمی علیه دخالت نظامی خارجی علیه اراضی عراق ضابطه مند و در چارچوب قانون باشند.

سید احمد الصافی از مردم عراق خواسته بود که دربرابر هرگونه تجاوز خارجی به اراضی عراق صفوف خود را یکپارچه و متحد کنند.

تظاهرات مردمی امروز در حالی برگزار می شود که عراق اقدامات دیپلماتیک خود را برای کشاندن موضوع تجاوز نظامی ترکیه به اراضی عراق را به شورای امنیت و سازمان ملل و اتحادیه عرب آغاز کرده است.

همزمان فعالان شبکه های اجتماعی فعالیت گسترده ای را برای تشویق مردم برای شرکت در مراسم تظاهرات امروز آغاز کرده اند.

در این راستا خبرنگاران عراقی بدون مرز به عنوان یک تجمع بزرگ از روزنامه نگاران و خبرنگاران عراق در داخل و خارج عراق در سایت ویژه خود تاکید کردند که تظاهرات امروز را پوشش خبری گسترده می دهند.

شخصیت های و گروه های سیاسی عراقی نیز برای شرکت در تظاهرات امروز اعلام آمادگی کرده اند.

کد خبر 316767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha