همشهری آنلاین: دبیر کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از دو میلیون و ۱۹۶هزار زائر و مسافر از ۱۴ آذرماه تاکنون برای شرکت در مراسم عزادارای روزهای آخر ماه صفر به این استان خبر داد.

زائر مشهد

زائر مشهد

به گزارش ايرنا، جواد وحدتی فرد گفت : از این جمعیت 318 هزار و 282 مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و 88 هزار و 600 نفر توسط ناوگان هوایی به استان و مشهد الرضا (ع) وارد شده اند.

وی افزود : 131 هزار و 982 زائر نیز با سیستم ریلی و قطار به مشهد الرضا (ع) سفر کرده اند.

به گفته وی ، یک میلیون و 657 هزار و 428 نفر هم با وسایل نقلیه شخصی برای شرکت در مراسم عزادارای روزهای آخر ماه صفر به استان وارد شده اند.

وحدتی فر با بیان اینکه تلاش شده ناوگان حمل و نقل خدمات مناسبی به زائران ارائه دهد ، افزود : برای بحث زائران پیاده هم دستورالعمل ویژه ای تهیه و اجرا شده بر این اساس کاروان های پیاده فقط در زمان روشنایی و بر خلاف جریان ترافیک و خارج از سطح سواره رو در محورها تردد می کنند.

دبیر کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت : این کاروان ها به صورت صف های منظم در یک ردیف با رعایت کامل ایمنی و پرچم شبرنگ و علایم هشدار دهنده تردد کرده و از حرکت آنان در جاده ها طی شرایط جوی نامساعد دو روز قبل جلوگیری شد.
وحدتی فرد گفت : برای هر گروه 50 نفره از زائران پیاده یک مسوول ایمنی مجهز به جلیقه ،راکت ایست و چراغ هشدار دهنده یا پرچم شبرنگ همراه شده است.

وی تصریح کرد : برنامه ریزی های لازم برای بازگشت زائران و مسافران در بخش های مختلف حمل و نقلی بویژه زائران پیاده انجام شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

بر اساس پیش بینی ها تا روز شهادت امام رضا (ع) بیش از سه میلیون و 700 هزار زائر و مسافر به این شهر سفر می کنند.
بیش از 700 زائر پیاده اهل سنت از استان های مختلف کشور نیز روز گذشته برای شرکت در مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) وارد مشهد شدند.

کد خبر 316672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha