همشهری آنلاین: رئیس گروه طرح و برنامه معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۵ هزار نفر در نوبت استفاده از بیمه فعالان قرآنی هستند، گفت: با توجه به کمبود اعتبارات امسال بیمه‌شده جدید نداریم.

به گزارش فارس، اسماعیل اسفندیار افزود: در فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بیمه تمامی فعالان حوزه فرهنگ، هنر و قرآن در صندوق اعتباری حمایت از هنر پیگیری می‌شد.

وی به تأکید وزیر ارشاد برای تشکیل صندوق حمایت از فعالان قرآنی اشاره کرد و افزود: تشکیل آن در معاونت قرآن و عترت ارشاد کلید خورد و اساسنامه آن تدوین و جلسات هیأت مؤسس برگزار شد که در حال حاضر مراحل ثبت آن طی می‌شود.

اسفندیار با بیان اینکه اعتبار مهم‌ترین رکن در تشکیل صندوق حمایت از فعالان قرآنی است، خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری‌ها در بودجه کل کشور سال 1394 از محل ردیف بودجه متفرقه وزارت ارشاد 10 میلیون تومان اعتبار برای تشکیل صندوق حمایت از فعالان قرآنی مصوب شد که با بررسی‌های معاونت توسعه مشارکت‌ها با معاونت برنامه‌ریزی تا کنون 3 میلیارد از 10 میلیون اعتبار تصویب شده اما تاکنون ریالی از آن تخصیص نیافته است.

رئیس گروه طرح و برنامه معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به اینکه تا کنون 3 هزار 517 نفر تحت پوشش بیمه فعالان قرآنی هستند، گفت: صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان پالایشی داشت به طوری که از 65 هزار نفر که تحت پوشش بودند اکنون 35 هزار نفر از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند؛ البته این کاهش در حوزه فعالان قرآنی بسیار اندک بود.

وی با بیان اینکه عضویت برخی افراد در صندوق حمایت از هنرمندان به دلیل عدم پرداخت سهم بیمه از بین رفت، افزود: اعضای این صندوق باید 18 درصد سهم بیمه را پرداخت کنند که از این مبلغ 10 درصد توسط دولت و 8 درصد توسط خود متقاضی تأمین می‌شود؛ البته ممکن است افراد به خاطر عدم پرداخت سهم بیمه خود از حمایت بیمه فعالان قرآنی خارج شده باشد.

اسفندیار با اشاره به حمایت ارشاد از فعالان قرآنی، گفت: تمامی افرادی که سابقه بیمه فعالان قرآنی داشتند و هم‌اکنون به هر دلیلی از پوشش این بیمه خارج شدند، می‌توانند از طریق سایت ارشاد این موضوع را به معاونت اعلام کنند و ما تا حداکثر 10 روز مشکل افراد را برطرف می‌کنیم.

رئیس گروه طرح و برنامه معاونت قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه تا کنون 5 هزار و 100 نفر در نوبت بیمه فعالان قرآنی قرار دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از 10 میلیارد ردیف متفرقه بودجه ارشاد که در قانون بودجه 1394 مصوب شده، ریالی تخصیص نیافته و شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز اعتباری برای سال 1394 به ما نداده است، نمی‌توانیم افراد جدید را تحت پوشش بیمه قرار دهیم. از طرفی به خاطر اینکه صندوق اعتباری هنر هم در سنوات گذشته بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت نکرده است، ما نمی‌توانیم متقاضیان جدید را بیمه کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال ما می‌توانیم بیمه‌شدگان گذشته را فقط مدیریت کنیم، گفت: اگر هر نفر را با پایه حقوق بیمه کارگری امسال بیمه کنیم، ماهانه سهم دولت برای هر نفر 100 هزارتومان و در یک سال یک‌میلیون 200 هزار تومان می‌شود؛ در صورتی که بخواهیم 10 هزار نفر را بیمه کنیم نیاز به 12 میلیارد بودجه داریم.

اسفندیار به کمبود بودجه سال 1394 اشاره کرد و افزود: با توجه وضعیت بودجه دولت، عمده ردیف‌های متفرقه تخصیص اعتبار ندارد اما با پیگیری‌های وزیر ارشاد 3 میلیارد تومان به تصویب رسید که اگر تمامی این بودجه هم محقق شود امکان افزایش سهم بیمه شده جدید وجود ندارد.

کد خبر 316380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha