همشهری آنلاین: مدیر سازمان هواپیمایی کشور، دلیل تاخیر یا تعلیق پروازها از ساعت پنج صبح امروز (دوشنبه) تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در برخی فرودگاه‌های کشور را استاندارد نبودن دید از جمله در فرودگاه مهرآباد و امام(ره) بیان کرد و گفت: اکنون وضعیت به حالت عادی برگشته است.

رضا جعفرزاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: دید کم در برخی فرودگاه های کشور به دلیل وضعیت جوی و بارش برف سبب شده بود 31 پرواز خروجی و 11 پرواز ورودی امکان پرواز نداشته باشند؛ ضمن آنکه 11 پرواز نیز کنسل شد.

وی ادامه داد: این مشکل از ساعت پنج صبح امروز بوجود آمد و تا ساعت 8 و 30 دقیقه ادامه داشت تا اینکه شرایط جوی مساعد و پروازهای ورودی و خروجی مجددا از سر گرفته شد.

این مقام مسئول درخصوص پروازهای ورودی به تهران نیز گفت: هر پروازی که امکان نشستن در فرودگاه مقصد را پیدا نکند، فرودگاه ثانویه یا نزدیکترین فرودگاه که امکان نشستن دارد را انتخاب می کند تا به محض عادی شدن شرایط ، به فرودگاه امام(ره) یا مهرآباد باز می گردد.

جعفرزاده افزود: هم اکنون روند انجام پروازها در دو فرودگاه امام(ره) و مهرآباد عادی است و عملیات اسید و اوره پاشی و نمک روی هر دو فرودگاه انجام و مشکل استاندارد نبودن دید فرودگاه ها نیز برطرف شده است.

این مقام مسئول گفت: دید در فرودگاه مهرآباد حدود 250 متر است در صورتی که دید پروازی باید 400 متر و دید فرود نیز 800 متر باشد.

کد خبر 316296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha