همشهری آنلاین: مالکوم ترنبال، نخست وزیر استرالیا برای دیدار با همتای ژاپنی خود،شینزو آبه در چارچوب سفری سه روزه ۲۶ آذر به توکیو می‌رود تا یک توافق نامه امنیتی نیز امضا کنند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، این نخستین سفر مالكوم ترنبال،نخست‌وزیر استرالیا به ژاپن از زمان تصدی این سمت در ماه سپتامبر(شهريور)  محسوب می‌شود.

مذاکره براي دستیابی به توافقی در زمینه تسهیل روند برگزاری مانورهای مشترک میان نیروهای دفاعی دو کشور در دستور کار این سفر قرار دارد. در این توافق‌نامه امنیتی مسائلی همچون برگزاری رزمایش های مشترک و عملیات امدادرسانی هنگام بروز بلایای طبیعی با انتقال نیروها ، تجهیزات و مهمات به کشورهای یکدیگر گنجانده شده است.

ژاپن توافق‌نامه مشابهی با آمریکا متحد اصلی خود امضا كرده‌است. توکیو استرالیا را نیز متحد خود می‌داند و در بحبوحه تشدید ادعاهای مالکیت چین بر آب‌های منطقه‌ای، امیدوار است همکاری‌های امنیتی خود را با این کشور تعمیق بخشد.

مذاکرات اولیه در خصوص امضای این توافق‌نامه امنیتی،به گزارش واحد مركزي خبر، در ژوییه سال گذشته و در دولت تونی ابوت، نخست‌وزیر سابق استرالیا انجام شده بود.

به گفته مقام‌هاي ژاپنی شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور در نظر دارد در این دور از گفت‌وگوها موضوع توسعه زیردریایی‌های جدید را برای نیروی دریایی استرالیا مطرح سازد.

کد خبر 316178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha