همشهری آنلاین: تازه ترین برآوردها حاکی است که هزینه برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ بر خلاف آنچه ابتدا تخمین زده شده ۶ برابر خواهد بود.

 اشتباه فاحش در برآورد هزینه های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

به گزارش ایرنا، مقام های ژاپنی مخارج برگزاری این رقابت ها را که بزرگترین بازی های ورزشی جهان محسوب می شود، پیشتر 2 میلیارد و 500 میلیون دلار معادل 301 میلیارد و 300 میلیون «ین» ژاپن برآورد کرده بودند.

اما کمیته برگزارکننده این رقابت ها و دولت محلی شهر توکیو اخیرا اعلام کرده اند که بررسی ها، ارقام دیگری را که بیانگر افزایش هزینه ها است، نشان می دهد.

این دو نهاد ژاپنی اعلام کردند که پس از تحقیقات مجدد، به این نتیجه رسیده اند که هزینه این بازیها بر خلاف تصورات، بالغ بر شش برابر رقم اولیه است.

با این حساب توکیو برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک که به فاصله اندکی پشت سر هم برگزار می شود، باید دستکم یک هزار و 800 میلیارد «ین» هزینه کند.

روزنامه «ژاپن» تودی می نویسد که یکی از علل اصلی بالا رفتن کل هزینه ها، مبالغی است که دولت برای مقابله با حملات تروریستی در نظر گرفته است.

این هزینه ها در حالی برآورد می شود که بر اساس تخمین صورت گرفته از جانب دولت توکیو، کل درآمد حاصله از برگزاری این رقابت ها از 3 میلیارد دلار فراتر نخواهد رفت.

با این حساب دولت بیشتر از آنچه بدست می آورد باید خرج کند و مخالفان برنامه اقتصادی دولت «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن می گویند که برگزاری چنین رقابت ورزشی، فشار سنگینی بر پیکره اقتصادی کشور وارد می سازد.

بسیاری از مردم ژاپن هم نسبت به هزینه سنگین برگزاری این رقابت ها ابراز ناخرسندی کرده و خواستار آن شده اند که تا حد امکان از مخارج کاسته شود.

دولت ژاپن پس از حملات تروریستی در پاریس اعلام کرد که واحد ضد تروریسم به منظور جمع آوری اطلاعات ایجاد خواهد کرد.

این واحد ماه جاری میلادی با شماری از ماموران ویژه وزارت خارجه و وزارت دفاع و نهادهای امنیتی این کشور در وزارت خارجه ژاپن ایجاد شد.

قرار است چهار پایگاه خارجی نیز برای جمع آوری و تبادلات اطلاعات مربوط به حملات تروریستی و تروریست ها که پوشش مناطق شرق و جنوب شرق آسیا، آفریقای شمالی و خاورمیانه را نیز بر عهده دارند، بزودی فعال شوند.

دولت می گوید که راه اندازی این واحد ضد تروریستی بار مالی زیادی برایش داشته است.

کد خبر 318580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha